I. Flix şirketleri için: Genel Taşıma Koşulları

Sayın Kullanıcı, bu web sayfası Flix Şirketleri için Genel Taşıma Koşulları’nı içermektedir. Bu web sayfasında belirtilen Flix Şirketleri için Genel Taşıma Koşulları, Türkiye sınırları dışındaki biletler ve yolculuklar için geçerlidir. Türkiye sınırları içindeki bilet ve yolculuklar için https://www.flixbus.com.tr/genel-tasima-kosullari-kamil-koc web sayfasında yer alan Taşıma Sözleşmesi koşulları geçerlidir.

Güncelleme: 04.03.2024

1 İşbu koşulların uygulanması

Taşıma koşulları FlixBus’un uzun mesafeli otobüs ağında yolcuların taşınmasında geçerlidir. Trafik araçları yolcu taşımasına hizmet etmektedir.

1.1 Eğer taşıyıcılar bir iş ortağı iseler, her bir taşıyıcı için kendi genel ticaret ve özel taşıma koşulları geçerlidir. Bu koşulları inceleme ilgili iş ortağının sitesi üzerinden mümkündür. Bu bilgilerin sadece İngilizce dilinde mevcut olabileceğine dikkat çekilmektedir. Dr. Richard Linien & Co KG tarafından işletilen 96 Viyana – Graz ve X96 Viyana havalimanı – Graz hatları haricinde, iş ortaklarında FlixBus markası kullanımı ile taşıma gerçekleştirilmemektedir.

2 Ulaştırılma Hakkı

2.1 Taşıma sözleşmesi yapılan durumlarda ulaştırılma hakkı meydana gelmektedir.

2.2 Rezervasyon teyidi (bkz. Madde 3.1) yolcuyu bilet üzerinde belirtilen başlangıç ve bitiş noktaları arasında seyahate hak sağlamaktadır. Yasal düzenleme dolayısıyla kalkış sonrasındaki noktalarda binişe veya varış noktasından önce inişe izin verilmez.

2.3 Araç içinde yapılan rezervasyonlarda, sadece tüm yol mesafesi boyunca yeterli oturma yeri kapasitesi mevcut ise ulaştırma yükümlülüğü meydana gelir.

2.4 Mola noktalarında sadece bu noktadan itibaren veya bu noktaya kadar ulaştırmaya dair rezervasyon süresi içinde ilgili rezervasyon gerçekleştiğinde ulaştırma yükümlülüğü meydana gelir. Mola noktaları yol planında bu şekilde işaretlenmiştir. Son rezervasyon saatleri ilgili yol planında bulunmaktadır.

3 Biniş kartları, ulaştırma ücretleri

3.1 Ulaştırma için belirlenmiş olan ulaştırma ücretleri ödenmelidir. Bunun için Flix tarafından biniş kartları dağıtılmaktadır. Biniş kartı olarak, çıktısı alınmış kart veya elektronik biniş kartı (PDF formatında) sunulabilen rezervasyon teyidi, geçerli olan resimli yolcu kimliği beraberinde gerekmektedir. Araç içinde gerçekleşen rezervasyonda el yazısı ile oluşturulan veya yazdırılan fiş hem satın alma belgesi hem de rezervasyon teyidi olarak geçerli olmaktadır. Kişi ve hat başına bir adet bilet oluşturulmaktadır. Aktarmalı bağlantılar tek bir yolculuk olarak kabul edilmektedir. Rezervasyonda yolcunun adı ve soyadı ve gerektiğinde doğum tarihi belirtilmelidir. Ulaştırılma hakkının mevcut olması, araç içinde sürücü tarafından rezervasyon listesinin, yolcu kimlik bilgilerinin karşılaştırılması ile gerçekleşir. Rezervasyon listesi sürücüye durak personeli tarafından verilir veya cep telefonuna ulaştırılır. Bu işlem genellikle biniş kartlarının taratılması ile gerçekleştirilir.

3.2 Yolcu, seyahat öncesinde rezervasyonunu gerçekleştirmelidir. Araç içinde bulunan yolcu bölümüne binişe sadece geçerli bir rezervasyon teyidi ile izin verilir.

3.2.1 Bilet rezervasyonları web siteleri üzerinden, akıllı telefon uygulamalarından, satış acentelerinde, araçlarda (standart tarifeye göre) ve kendi hizmet personelinin bulunduğu bir çok otobüs duraklarında gerçekleştirilebilir. Araç başında rezervasyon imkânı sadece tüm seyahat boyunca yeterli oturma yeri mevcut ise mümkündür. Bu nedenle satın almanın önceden gerçekleşmesi (internet, uygulamalar veya acenteler) önerilmektedir.

3.2.2 Rezervasyon teyidi (rezervasyon bilgileri) kaydedilir, web siteleri üzerinden görüntülenebilir ve gerekli durumlarda yolcuya e-posta aracılığıyla iletilebilir.

3.2.3 Geçerli bir bilete sahip her yolcunun bir oturma yeri hakkı bulunmaktadır. Çocuklu yolcular veya kısıtlı hareketlilikte olan yolcular koltuk tercihinde öncelik hakkına sahiptir.

3.3 Biniş kartlarının internet üzerinden satışı:

3.3.1 Ürünlerin Online Mağaza’da – internette ve akıllı telefon uygulamalarındaki görünümleri resmi bir teklif oluşturmamaktadır ancak bağlayıcı olmayan bir Online Katalog şeklinde olası yolcuları teklif sunmaya davet etmektedir. ‘Siparişi ver’ / ‘Ödemeye git’ tuşlarının üzerine tıklanarak bağlayıcı bir sipariş mevcut ürünler arasından sipariş sepetine eklenmektedir. Kişi ve hat başına bir adet bilet oluşturulmaktadır. Aktarmalı bağlantılar tek bir yolculuk olarak kabul edilmektedir. Rezervasyonun alındığına dair teyit, otomatik eposta teyiti yoluyla gönderimin hemen ardından gerçekleşir. Taşıma sözleşmesi ancak Flix’nin rezervasyonu bir alındı teyidi ile kabul etmesi üzerine oluşur. Alındı teyidi otomatik mail gönderimi ile veya sonradan iletilen ayrı bir e-posta teyidi ile gerçekleşebilir.

3.3.2 İnternet üzerinden bilgi alışverişi teknolojinin mevcut hali ile her zaman hatasız sağlanamayabilir ve/veya mevcut olmayabilir. Bilgisayar yazılımlarını (Software) ve bilgi işlem donanımlarını (Hardware) tamamen hatasız olarak geliştirmek ve işletmek ve internet bağlantısı ile oluşacak tüm olumsuzlukları önlemek mümkün değildir. Bu nedenlerle Flix internet sitelerinin ve teknik sistemlerinin sürekli ve kesintisiz mevcut olmalarını garanti etmemektedir ve bunu taahhüt etmemektedir. Özellikle internetin teknik özelliklerinden dolayı internet üzerinden rezervasyon imkanının sürekli olarak sağlanacağı taahhüt edilememektedir. İndirimli ücretlere veya kampanya fiyatlarına rezervasyon ulaşımı teknik bir nedenle gecikmeli olarak gerçekleşebiliyorsa (örn. Kampanya sonrasında), indirimli fiyatlara hak bulunmamaktadır.

3.3.3 Bu uzaktan satış yönteminde, yani internet üzerinden yapılan ulaştırma sözleşmelerinde, şirketin sözleşme sonucunda belirli bir hatta belirli bir yolcuyu belirlenen tarihte veya bir tarih aralığında taşımayı taahhüt etmesinde, internet kataloglarından satın alma sürecinden farklı olarak uzaktan satışlarda geçerli olan iade hakkı mevcut bulunmamaktadır. Ancak iptal koşullarımız bundan etkilenmemektedir.

3.4 Personel tarafından işletilen satış ofisleri:

FlixCompanies şirketinin satış acenteleri, bilet satış ofisleri ve müşteri hizmetleri departmanı bir rezervasyon veya iptali için servis ücreti alabilir. Alınan FlixShop acente hizmet bedeli, FlixShop’un bulunduğu yere göre değişmektedir.

3.5 Ulaştırma ücretleri:

3.5.1 Tüm ücret seviyelerinin veya ücret kontenjanlarının tüm satış noktalarından rezerve edilebilir olması taahhüt edilmemektedir. Özellikle indirimli veya kampanyalı fiyatlar sadece internet rezervasyonlarına açık olabilir.

3.5.2 Ücret, sadece kişilerin taşınmasını, diğer hizmetleri, koltuk rezervasyonu ve bisikletlerin taşınması gibi diğer hizmetleri kapsamaktadır; ek veya özel bagajlar ayrı bir ücrete tabi olacaktır.

3.5.3 İndirimli tarifeler için belirli rezervasyon gereklilikleri mevcuttur. Belirleyici olan, bununla bağlantılı olarak açıklanan gerekliliklerdir.

4 Geçersiz biniş kartları

Rastgele esası ile yapılan bilet kontrollerinde yolcu, Flix şirketleri personeline, biniş kartının geçerliliğini kontrol etme amacıyla biniş kartını ve geçerli resimli kimliğini sunmakla yükümlüdür.

5 Yükseltilmiş ulaştırma ücreti

5.1 Bir yolcu seyahat esnasında araç içinde tespit edildiğinde ve rezervasyon veya biniş esnasında bilet almadığı anlaşıldığında yükseltilmiş ulaştırma ücreti ödeme durumundadır.

5.2 Kontrol esnasında geçerli bir biniş kartı olmaksızın tespit edilen yolcu kimlik bilgilerini doğru olarak paylaşmalıdır ve talep üzerine kimliğini sunmalıdır.

5.3 Yükseltilmiş ulaştırma ücreti kat edilen yolun standart ücretinin iki katıdır, ancak en az 60 EUR’dur, bu ücrete yolcunun gideceği noktaya kadar oluşacak ulaştırma ücreti ilave edilir. Yolcu tarafından kat edilen yol kanıtlanamadığında, yükseltilmiş ulaştırma ücreti için ilgili hattın başlangıç noktası esas alınır.

5.4 Yükseltilmiş ulaştırma ücreti derhal ödenmelidir, ancak en geç ödeme talebinin yazılı olarak tebliğ edilmesi üzerine iki hafta içinde ödenmelidir. Yolcu tarafından işlem ücretlerinin meydana gelmediği veya daha düşük kapsamda meydana gelmediği kanıtlanamadıkça, sürenin dolması üzerine her yazılı ödeme talebi için 5 EUR işlem ücreti hesaplanır. Flix şirketleri hukuk yolu ile sivil veya cezai takip haklarını saklı tutmaktadır.

6 Yol planları

6.1 Teyit edilmiş ve açıklanmış olan sefer saatlerinin, tarihlerinin, sefer tarifelerinin ve ücretlerinin önemli nedenlerle ve özellikle idari makamların kararlarından kaynaklı revizyon hakları saklı tutulmaktadır.

6.2 Yol planında açıklanan ve ‘idari makamların onayına bağlı’ olarak işaretli seferler (bağlantılar, duraklar, sefer günleri, sefer tarifesi ve benzeri) açıklanma tarihinde henüz ilgili onayların tamamlanmadığı anlamına gelmektedir ve yol planının gerçekleşmesi onaya bağlıdır.

6.3 Kalkış ve varış saatlerinde sadece en çok 2 saat gibi kısa değişiklikler oluşturan ve taşıma sözleşmesi sonrasında meydana gelen ve taşıyıcı sorumluluğu dışında olan yol planı değişiklikleri (örn. Doğal afetler veya uzun vadeli inşaatlardan dolayı uzun vadeli etkilenmeler) yolcuya iade talep hakkı getirmez. Yol planında ciddi değişiklikler yolcuya taşıma sözleşmesinden ücretsiz olarak çekilme hakkı tanır. Bunun için yolcu müşteri hizmetleri hattına danışabilir

  • Almanya ve İsviçre’den aramalar için (Alman sabit hattı): +49 30 300 137 300
  • Avusturya’dan aramalar için (Avusturya sabit hattı): +43 820 910 340
  • İtalya’dan aramalar için (İtalyan sabit hattı): +39 (02) 947 59 208
  • Fransa’dan aramalar için (Fransız sabit hattı): +33 (0)1 76 36 04 12
  • İngiltere’den aramalar için (İngiliz sabit hattı): +44 1491 502156
  • Hırvatistan’dan aramalar için (Hırvat sabit hattı): +385 1 300 0803
  • Danimarka’dan aramalar için (Danimarka sabit hattı): +45 35 15 40 55
  • İsveç’ten aramalar için (İsveç sabit hattı): +46812411600
  • Polonya’dan aramalar için (Polonya sabit hattı): +48 22 307 93 34
  • Macaristan'dan yapılan aramalar (Macaristan sabit hattı): +36 1 701 04 78
  • Romanya'dan yapılan aramalar (Romanya sabit hattı): +4 0373 808 000
  • Ukrayna'dan yapılan aramalar (Ukrayna sabit hattı): +38 044 228 1473*

Veya mail yolu ile service@flixbus.de adresine danışabilirler. Bunun için yolcu seyahate başlamamış olmalıdır. Yolcunun diğer hakları da bundan etkilenmez.

7 Yolculuk başlangıcı

7.1 Yolculara kalkış saatinden 15 dakika önce kalkış durağında hazır bulunmaları önerilir.

7.2 Yolcu rezervasyon aldığı seyahatin planlanan kalkış saatinde, kalkış noktasında bulunmadığında ulaştırılma hakkı feshedilir ve rezerve ettiği yolculuk diğer kişilere satılabilir.

7.3 Yolcu SMS, e-posta veya farklı bir yazılı yol ile seferin gecikeceğine dair bilgilendirildiğinde, ancak bu SMS veya e-postada belirtilen gecikmeli olan saatte yolcunun hazır bulunmadığında bileti düşer.

7.4 Ulaştırma hakkının mevcut olması, araç içinde sürücü tarafından rezervasyon listesinin, yolcu kimlik bilgilerinin karşılaştırılması ile gerçekleşir. Rezervasyon listesi sürücüye durak personeli tarafından verilir veya cep telefonuna ulaştırılır. Bu işlem genellikle biniş kartlarının taratılması ile gerçekleştirilir. İstisnai durumlarda yolcu araç ve hizmet personelinin talebi üzerine çıktısını aldığı veya elektronik olarak bulundurduğu (PDF formatında) rezervasyon teyidini geçerli resimli kimlikle (kimlik kartı, gerekiyorsa geçerli vizeye sahip pasaport) beraber sunma durumunda olabilir.

8 Aktarmalar

8.1 Genelde açıklanan düzenli hatlar aktarmasız bağlantılardan oluşmaktadır. Özel durumlarda aktarmalar gerekli olabilir.

8.2 Bir aktarma öngörülmekte ise Flix şirketleri rezervasyon alınan hedef noktasına kadar ulaşımı taahhüt eder. İstisnai durumlarda aktarma otobüsü gecikmeli ulaşan servis otobüsünü bekleyemediğinde, Flix şirketleri alternatif ulaşım imkanları sunmaktadır. Bu özel durumlarda dolmuşlarla, binek araçlarla veya demiryolları ile gerçekleştirilebilir. Belirli bir ulaşım aracı seçme imkanı bulunmamaktadır. Hedef noktasına uzun mesafeler olduğunda veya yetersiz alternatif bağlantıların ancak bir sonraki gün ulaşım sağladığı durumlarda, yolculara orta sınıf bir otelde ücretsiz konaklama imkânı sunulmaktadır.

8.3 Yukarıdaki bölümde açıklanan uygulamalar sadece Flix üzerinden devam eden bir sefere rezervasyonu bulunan yolcular için uygulanır. Yolcu farklı hatlar için münferiden rezervasyonlar alıp bunları kendi planlaması ile aktarmalı bir sefer haline getirdiğinde, bir aktarmayı kaçırma riskini kendisi taşımaktadır. Bu durumlarda alternatif ulaşım imkânı veya konaklama hakkı bulunmamaktadır. Ancak Flix veya Flix şirketleri ilgili yolcularını tüm alternatif bağlantılar hakkında bilgilendirmek için gerekli tüm çabayı göstermektedir.

8.4 Flix şirketleri tarafından gerçekleştirilmeyen seferlere olacak aktarmalara taahhüt verilmemektedir.

9 Yolcuların genel yükümlülükleri

9.1 Sürücü ve muavin personelinin talimatlarına uyum sağlanmalıdır.

9.2 Sürücü veya işlem gerçekleştiren personel, açıkça alkollü olduğu veya diğer uyuşturucu maddelerin etkisinde olduğu görülen kişileri ulaştırmayı reddetme hakkına sahiptir. Aynı uygulama diğer yolcuların güvenliğini veya huzurunu önemli ölçüde negatif etkileyen yolcular için geçerlidir. İade hakkı bu durumlarda meydana gelmemektedir.

9.3 Otobüslerde elektronik sigaralar dahil olmak üzere, sigara içmek yasaktır.

9.4 Yolcu bilinçli olarak otobüse verdiği zararlardan sorumlu tutulacaktır.

9.5 Kasten veya taksirli olarak otobüslerin kirlenmesine yol açan yolcular hakkında Flix şirketleri en az 100 EUR miktarında temizleme hizmeti ücreti ödemelidir, yolcular bu durumda bu zararın meydana gelmediğini veya daha küçük bir zarar miktarı meydana geldiğini kanıtlama hakkına sahiptir.

9.6 (Sözlü olarak) Hatırlatma üzerine yolcu rahatsız edici davranışlarını sürdürmekte ise ve bu nedenle taşıyıcı ve/veya diğer yolcular için seyahat çekilmez hal alıyorsa, taşıyıcı taşıma sözleşmesini derhal feshedebilir. Yolcu gerekçeli talimatlara (güvenlik uyarıları) uyum sağlamadığında da bu durum geçerlidir. Bu durumda taşıyıcı hala taşıma ücretini hak etmektedir. Taşıma Koşulları Yönergesi Madde 3 Fıkra 1 No 2 gereğinde bulaşıcı hastalık nedeniyle yolcunun hazır olamaması ise istisnai durumdur. Bu durumda yolcu ulaştırma ücretinin tamamının iadesine hak sahibidir.

9.7 Otobüste bulunması durumunda, kanuni yönergeler kapsamında tüm yolcular emniyet kemerlerini takmak ile yükümlüdür.

9.8 Mola ve duraklarda veya polis kontrollerinde yolcular sürücü veya muavin personel tarafından talep üzerine otobüsten çıkmalıdır. Yolcu molalarda sürücü veya muavin personel tarafından belirtilen mola süresini dikkate almak durumundadır. Sürücü personel, mola sonrasında yolcunun otobüste bulunmaması halinde seferini devam ettirme hakkına sahiptir ve mola süresinden sonra otobüste bulunmayan yolculardan sorumlu değildir.

10 Uluslararası bağlantılarda yolcuların özel yükümlülükleri

10.1 Yolcu sadece kendisi ve münferiden sınır geçişinde tüm kanun ve kurallara uygun olarak vize, döviz, gümrük veya sağlık düzenlemeleri gibi gerekli seyahat evraklarını hazır bulundurmakla sorumludur. FlixBus rezervasyon tarihi sonrasında revizyona uğramış olsa bile, yolcu hatasından dolayı kanunlara ve düzenlemelere uyumsuzluktan ortaya çıkacak olumsuz etkilerden sorumlu değildir.

10.2 Tüm yolcular ülke sınırları aşan seferlerde bunun için gerekli olan tüm belgeleri üzerinde bulundurmalı ve gidilen veya geçilen ülkelerin kural ve kanunlarına uyum sağlamalıdır.

10.2.1 Özellikle Avrupa Birliği, Norveç ve İzlanda vatandaşları için kimlik kartları yolculuk belgesi olarak kabul edilmektedir; diğer tüm ulusların vatandaşları için pasaport gerekmektedir.

Bu özellikle şunları içermez: ikamet izinleri (sınır geçişlerine izin vermez), sürücü belgeleri, kütüphane kimlik kartları, öğrenci kimlik kartları, sağlık sigortası kartları ve benzer belgeler.

10.2.2 Yolcuların, ilgili elçilikler veya konsolosluklar ile iletişime geçerek ve europa.eu web sitesine http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/index_en.htm adresinde göz atarak varış ülkesinin/transit ülkelerinin giriş ve yolculuk yapma gerekliliklerini bağımsız olarak kontrol etmeleri önerilir. FlixBus, seyahat sırasında yolcunun gerekli yolculuk belgelerini üzerinde bulundurmamasından meydana gelen sonuçlardan sorumlu değildir.

10.3 Her yolcu, bir uzun mesafe otobüsü ile her yolculuktan önce, sürücü veya servis personeline sınır ötesi trafik için gerekli olan yolculuk belgelerini sağlamak zorundadır. Bu, sürücü veya servis personeli tarafından yapılan hızlı kontrollere tabidir.

10.4 FlixBus, Bölüm 10.2.1 uyarınca herhangi bir yolculuk belgesi sağlayamaması durumunda yolcuyu seferine almayı reddetme hakkını saklı tutar.

10.5 10.4 durumunda FlixBus’un biletin kısmı veya tamamı ile iadesine veya farklı bir şekilde tazminata yükümlülüğü bulunmamaktadır.

10.6 Gümrük işlemlerini hızlandırmak açısından teslim edilen bavulların kilitlenmesi yasaktır.

10.7 Yolcu, tip ve çeşide bağlı olarak sadece gümrüksüz eşya taşıma hakkında sahiptir.

11 Çocuklar ve reşit olmayanlar

11.1 0 – 3 yaş arası bebek ve çocuklar sadece bebek koltuklarında taşınabilir. Bu koltuklar sürüş esnasında emniyet kemerleri ile sabitlenmiş olmalıdır. Bebek koltukları iki noktalı kemerler ile sabitlenebiliyor olmalı ve bebeklerin velileri tarafından sağlanmalı.

11.2 Çocuklar ve 10 yaş altı yaşı reşit olmayanlar ulusal ve uluslararası seyahatlerde sadece yolculuk esnasında yetişkin eşliğinde taşınılmaktalar.

11.3 10 ile 14 yaş arası çocuklar ve yaşı reşit olmayanlar sadece ebeveynleri tarafından rezervasyon süreci esnasında yaşı reşit olmayanın tek başına ve gözetimsiz seyahat edebilmesini teyit ettiklerinde, yetişkin eşliğinde olmadan seyahat edebilirler. Flix, Flix şirketleri ve onların ortak şirketleri yaşı reşit olmayanlar için gözetim yükümlülüğünü almadıklarını açıkça belirtmektedir. Yalnız seyahat eden çocuklar gece seferlerinde ve milli sınırların dışında ulaştırılamaz. Aynı şekilde tüm yalnız seyahat eden çocuklar aktarmalı seferleri kullanamaz.

11.4 15 yaşından itibaren gençler yalnız seyahat edebilmektedir. Uluslararası bağlantılarda reşit olmayan yolcuların velileri, yolcunun sınır geçişlerinde tüm gerekleri evrak ve kimlik belgelerini üzerinde bulundurmalarını temin etmelidir (bkz. 11.2).

11.5 Çocuklar indirimli bir tarife ile seyahat eder. Bu tarife yaşı 15’den küçük olan çocuk ve reşit olmayanlar için geçerlidir. İndirimli tarifeden daha uygun bir kampanya ücreti mevcut ise, otomatik olarak çocuk için daha uygun olan ücret geçerlidir.

12 Engelli veya kısıtlı hareketlilikle yolcular

12.1 Genellikle, engelleri veya kısıtlı hareket imkanları göz önüne almaksızın tüm kişiler ulaştırılmaktadır. Engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip kişilere FlixBus tarafından 181/2011 numaraları Avrupa Birliği Yönergesinin Ek I a ve b uyarınca gerekli destek hizmetler sağlanmaktadır.

12.1.1 Çekya içinde geçerli olan ZTP veya ZTP/P kartlarına sahip olan engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip kişiler, Çekya içi hatlarda indirimli tarife üzerinden seyahat eder.

12.2 Refakatçı ve engelli refakatçısı veya görme engellilere eşlik eden köpek

12.2.1 Sürekli refakat gerekliliği kanıtlanması durumunda refakatçı kişi ücretsiz olarak ulaştırılmaktadır. Seyahat öncesinde, refakat gerekliliğini belgeleyen evrak kanıt olarak sunulur, Almanya’da bu evrak ağır maluliyet kimlik belgesi veya uzman doktor raporudur.

12.2.2 Engelli veya kısıtlı hareket kabiliyetli kişilerin refakatçıları beraberinde ulaştırılmalarının yapılabilirliğini temin edebilmek için, yolcularımızın rezervasyon öncesinde bizlere ihtiyaçlarını belirtmeleri gerekmektedir. (bkz. 12.5.3).

12.2.3 Engelli kişiler beraberinde bulunması gereken engelli-refakatçısı veya görme engellilere eşlik eden köpekler, evrak ağır maluliyet kimlik belgesi veya ilgili sertifika ile kanıtı gerçekleştiğinde (bkz. 12.2.1) ücretsiz olarak ulaştırılmaktadır. Bu hayvanlar için ağız sepeti mecburiyeti geçerli değildir.

12.2.4 Yapılabilirliği temin edebilmek için yolcu rezervasyonundan önce ve en az seyahat başlangıcından 36 saat önce müşteri hizmetlerini bu talebi konusunda bilgilendirmelidir.

12.3 Duraklar / Otogarlar

Flix şirketleri durakların ve otogarların altyapılarının engellilere uyumlu olması üzerinde bir yaptırımı olmadığından bunu taahhüt etmemektedir. Bunun sorumluluğu ilgili istasyonun işletmecisindedir.

12.4 Taşımayı reddetme

12.4.1 Araç veya altyapı, durak ve otogarlar dahil olmak üzere, engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip kişinin güvenli ve operasyonel gerçekleştirilebilecek şekilde ulaştırma, iniş veya binişine imkan tanımıyorsa, rezervasyon gerçekleşmesinden, bilet düzenlenmesinden veya farklı bir şekilde sağlanmasından, veya kişiyi araca alınmasından çekinilecektir. İlgili kişi bu durumda Flix şirketleri hizmetleri kapsamında olan makul tüm alternatif ulaştırma imkanları hakkında bilgilendirilir.

12.4.2 Araçların yapı tipi gereği engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip kişilerin ulaştırması sadece kendi imkanları ile ve üçüncü kişilerin desteği olmadan seyahate başlamaları mümkün ise, sağlanabilmektedir. Bu nedenlerin seyahat engeli oluşturmaması için, engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip yolcu beraberinde seyahat edecek ve gerekli destekleri sağlayacak bir refakatçı seçebilir. Böyle bir kişi ücretsiz olarak ulaştırılmaktadır; mümkün ise refakatçılara engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip yolcu yanında oturma yeri sağlanmaktadır.

12.4.3 İlgili yolcu talep üzerine ve derhal yazılı olarak ve beş iş günü içinde ulaştırılmasının reddedilmesi ve gerekçeleri hakkında bilgilendirilmektedir.

12.4.4 Engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip yolcu ve refakatçilerin talepleri kontrol edilmesi üzerine biniş kartı verildi ise ve ilgili yolcunun ulaştırılması buna rağmen ulaştırılması reddediliyorsa, yolcunun ve refakatçisinin aşağıdaki seçenekleri mevcuttur: (a) Bilet ücretinin iadesi ve taşıma sözleşmesinde geçen seyahat başlangıç noktasına ücretsiz olarak dönmelerinin sağlanması veya (b) imkanlar dahilinde ise, değiştirilmiş hat ve makul bir alternatif ulaşım aracı ile taşıma sözleşmesinde belirtilen hedef noktasına seyahatin sağlanması.

12.5 Tekerlekli sandalye veya yürümeye yardımcı aletlerin getirilmesi

12.5.1 Engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip yolcular tekerlekli sandalye veya yürümeye yardımcı aletlerinin ücretsiz olarak otobüs bagajında taşıtma hakkına sahiptir. Güvenlik nedenlerinden tekerlekli sandalyeler katlanabilir olmalı ve elektrikli olmamalıdır.

12.5.2 Ayrıca yolcu kabininde taşınacak olan tüm tekerlekli sandalyeler üretim tarihini dikkate almaksızın, DIN 75078-2 normlarına göre sabitleme noktalarında sahip olmalıdır ve DIN EN 12183 veya 12184 normlarına göre üretici onayına sahip olmalıdır. Ulaştırma için normların yerine getirilmesi rezervasyon öncesinde iletilen formda teyit edilmelidir. (bkz. 12.5.4).

12.5.3 Ulaştırma imkanının kontrolü için yolculardan tekerlekli sandalye veya diğer yürümeye yardımcı aletin üretim tipini müşteri hizmetleri hattına rezervasyondan önce ve seyahatten en erken 14 gen geç 7 önce (yolcu kabininde taşınmasında) veya seyahatten 36 saat önce (bagajda taşınmasında) belirtmeleri rica olunur.

12.5.4 Yolcu, tekerlekli sandalyenin çalışır halde ve teknik özellikleri güvenli bir seyahate uygun olduğunu taahhüt eder. Tekerlekli sandalye güncel resmi güvenlik şartlarına uygundur. Güvenli bir ulaştırmanın mümkün olmadığına dair belirtiler mevcutsa tekerlekli sandalyede ulaştırma reddedilebilir. Tekerlekli sandalyenin teknik durumundan kaynaklanan zararlardan taşıyıcı sorumlu değildir.

13 Koltuk rezervasyonları

13.1 Koltuk rezervasyonu

13.1.1 Bazı FlixBus seyahatleri için, web sitelerimiz üzerinden, acentelerden veya Flix Şirketlerinin bilet satış noktalarından rezervasyon yaparken belirli bir koltuk rezerve edilebilir. Müsaitlik ve rezervasyon ücreti güzergahına, hattına, koltuk kategorisine (koridor, pencere, sıra veya masa) ve rezervasyon vaktine göre değişir.

13.1.2 Koltuk rezervasyonu rezervasyon teyidinde belirtilerek kabul edilmektedir. Çok kişi için gerçekleştirilen rezervasyonlarda, koltuk rezervasyonları kişilere bağlı olarak gerçekleşmez, yani rezervasyon esnasında isim ve koltuk numarası eşleşmesi gerçekleşmez.

13.1.3 (Ücretli) koltuk rezervasyonu yapılması zorunlu değildir. Koltuk rezervasyonu yapılmamışsa ve sistem tarafından otomatik olarak koltuk tahsis edilmemişse yolcu, otobüs yolculuğuna başlarken belirlenmiş alandan bir koltuk seçmekte serbesttir. Bu durumda ailelerin veya grupların birlikte oturmaları temin edilememektedir. Ancak tüm yolculara otobüs içinde oturacak yer temin edilmektedir.

13.2 Koltuk rezervasyonlarında kısıtlamalar

13.2.1 Otobüse zamanında ulaşılmadığında koltuk rezervasyonu ve ulaştırılma hakkı iptal olur. Madde 7.2 doğrultusunda FlixBus bu durumda bileti farklı kişilere satabilir. Bu nedenle koltuk rezervasyonu durumunda, yolculara kalkış saatinden 15 dakika önce duraklarda hazır bulunmaları önerilmektedir.

13.2.2 Genel olarak sadece koltuk rezervasyonları olan kişiler, rezerve edilebilen koltuklara oturabilir. FlixBus seyahat başlangıcı sonrasında dahil olmak üzere oturma konumlarını işletme veya güvenlik nedenlerinden yeniden belirleyebilir. Hamilelerin, yaşı reşit olmayanların veya fiziki engelli insanların aktarmalı ulaştırılması gerekliliği ve uygun oturma yerlerin mevcut olmayışı bu konuda bir örnektir. Bu durumlarda otobüs sürücünün talimatlarına uyum sağlanmalıdır. Oturma konumlarının yeniden belirlenmesi ırk, din, ten rengi, uyruk veya cinsiyete dikkat etmeksizin gerçekleşir.

13.2.3 Koltuk rezervasyonunda değişiklik yapılıp, rezerve edilen veya üst sınıfta bir koltuk sunulamadığından, yolcu koltuk rezervasyon ücretinin iadesini isteyebilir.

13.2.4 Madde 16 doğrultusunda iptaller veya gecikmeler yaşandığında koltuk rezervasyon ücreti iade edilir.

13.2.5 Yolcu seyahate çıkmadığında veya koltuk ücretsiz olarak temin edildiğinde veya belirlendiğinde ücret iadesi gerçekleşmez.

13.3 İptal ve tarih değiştirme

Koltuk konumu ücretiz olarak sağlanmadığında, rezervasyon iptali veya tarih değişikliklerinde koltuk rezervasyon ücreti iade edilebilir. Madde 5’de bulunan rezervasyon şartları geçerlidir. Seyahat iptalinde koltuk rezervasyonları aynı rezervasyonda bulunan farklı kişilere devredilebilir.

13.4 Ek koltuk rezervasyonu

13.4.1 13.1 ila 13.3 arası hükümler geçerlidir.

13.4.2 Paragraf 2.2‘ye göre ekstra koltuk, ek yolcu imkanı sunmaz. Bu yüzden, başka geçerli bir bilet olmadan başka biri yolculuk edemez.

13.4.3 Mevcut koltuk ücreti, halihazırda geçerli olan bilet fiyatlarımıza tabidir. Madde 13.1.1. ekstra koltuk rezervasyonu için alınan ücret için de geçerlidir.

14 Eşyaların taşınması

14.1 Bagaj:

14.1.1 Yolcu taşıma ücretine bir adet bagaj hakkı ücretsiz olarak dahildir ve 80 x 50 x 30 cm bagaj ebatları üst sınırı ile kısıtlıdır. Bagajın genişlik, yükseklik ve derinliği toplamda 160 cm’i aşmadığında, ebatlarda küçük farklara izin verilir. Her yolcu, azami 20 kg'a kadar ücretsiz bagaj taşıyabilir. Bagaj, bavul ve çantalardan oluşur. Trekking sırt çantaların getirilmesi bir istisna oluşturmaktadır. Bazı hatlarımızda bagaj politikası istisnaları olabilir. Gerekiyorsa bunlar ilgili rezervasyon işlemi sırasında ve verilen biletin üzerinde belirtilir.

14.1.2 Ek bagaj

14.1.2.1 Mevcut kapasiteler dikkate alınarak ücret karşılığında üst ağırlık sınırı 20 kg ve maksimum 80 x 50 x 30 cm ebadında bagaj (ek bagaj) taşınması mümkün olabilir. Toplam çevresi 160 cm’yi aşmadıkça ek bagaj için de küçük boyut farklılıklarına izin verilir. Birden fazla bagajın taşınması için genel bir hak mevcut değildir. Bazı hatlarımızda bagaj politikası istisnaları olabilir. Gerekiyorsa bunlar ilgili rezervasyon işlemi sırasında ve verilen biletin üzerinde belirtilir.

14.1.2.2  Ek bagajın önceden satın alınması gereklidir. Ek bagajınızı, internetten biletinizi satın alırken alabileceğiniz gibi, biletinizi satın alındıktan sonra Bilet İşlemleri menüsü aracılığıyla yine internet sitemizden alabilirsiniz. Otobüsün bagaj bölmesinde yeterli alan varsa ve henüz ek bagaj satın almamışsanız, otobüs şoföründen ek bagaj satın alabilirsiniz. Müsaitlik olup olmadığının değerlendirmesi otobüs şoförünün sorumluluğundadır. Müsaitlik ve ek bagaj ücreti güzergâha, hatta, rezervasyon saatine ve rezervasyon yöntemine göre değişiklik gösterebilir.

14.1.3 Yolcu, bagajının doğru sınıflandırılması ve iade edilebilmesi ve özellikle karıştırmaları engellemek için ismi ve adresi ile işaretlemelidir.

14.1.4 Aktarmalı hatlarda bagajın da aktarılmasından yolcu sorumludur. Engelli veya kısıtlı hareketliliğe sahip yolcular haricinde otobüs sürücüsü tarafından olası destekler sadece istisnai durumlarda meydana gelir ve bu desteğe hak kazandırmaz.

14.2 El bagajı:

14.2.1 El bagajı beher yolcu için bir adet olarak ücretsizdir, ancak ebatları 42 x 30 x 18 cm ve ağırlığı 7 kg ile kısıtlıdır.

14.2.2 Yolcu el bagajını kabin içinde işletmenin güvenliğini ve düzenini ve diğer yolcuları etkilemeyecek şekilde konumlandırmalı ve gözlemlemelidir. Genel olarak el bagajı yolcu kabini bagaj kısmında veya ön koltuğun altında konumlandırılmalıdır.

14.2.3 El bagajı içeriği dahil olmak üzere tüm seyahat boyunca yolcunun sorumluluğundadır ve buna göre gözetlenmektedir. Üçüncü kişilerin izinsiz müdahalelerinde otobüs sürücüsü bilgilendirilmelidir. Yolcu seyahatin sonlanmasına yakın bir zamanda el bagajının bütünlüğünü kontrol eder.

14.3 Özel bagaj:

14.3.1 Özel bagaj adlandırılan yüklerin taşınması yolcunun önceden bildirimine ve taşınma imkanına dair teyit almasına bağlıdır. Özel bagajların taşınmasına dair genel bir hak bulunmamaktadır.

14.3.2 Standart bagajların boyutlarını aşan parçalar özel bagaj olarak kabul edilir. Özel bagajlarda, bagajın toplam çapı (genişlik cm + yükseklik cm + derinlik cm) 240 cm’yi aşamaz. Tek bir özel bagaj parçası için üst ağırlık sınırı 30kg’dır.

14.3.3 Özel bagaj her yolcu için bir adet ile kısıtlıdır.

14.3.4 Taşınması genel olarak yapılmayan cisimler ise donatım eşyaları, mobilyalar veya mobilya parçaları, elektronik cihazlar, surf tahtaları veya kartonlardır. Ortopedik yardım aletleri veya bisikletler özel bagaj kapsamında değildir. Bunlar için özel şartlar geçerlidir.

14.3.5 Özel bagajın önceden satın alınması gereklidir. Ek bagajınızı, internetten biletinizi satın alırken alabileceğiniz gibi, biletinizi satın alındıktan sonra Bilet İşlemleri menüsü aracılığıyla yine internet sitemizden alabilirsiniz. Otobüsün bagaj bölmesinde yeterli alan varsa ve henüz özel bagaj satın almamışsanız, otobüs şoföründen özel bagaj satın alabilirsiniz. Müsaitlik olup olmadığının değerlendirmesi otobüs şoförünün sorumluluğundadır. Müsaitlik ve özel bagaj ücreti güzergâha, hatta, rezervasyon saatine ve rezervasyon yöntemine göre değişiklik gösterebilir.

14.4 Müzik aletleri:

14.4.1 Müzik aletleri özel bagaj olarak kabul edilir. İlgili müzik aleti (çantası ile birlikte) el bagajları boyutlarının üst sınırı altında kalmakta ise, el bagajı yerine ücretsiz olarak taşınılabilir. Ancak ilgili müzik aletinin boyutları (çantası ile birlikte) el bagajı ebatları üst sınırını aşması durumunda, taşınması otobüsün bagaj bölümünde gerçekleşmelidir. Bu durumlarda ek ücret meydana gelir (bkz. 14.3.5). Boyutları 135 x 48 x 35 cm’i aşan müzik aletleri ve çantaları taşınılmamaktadır.

14.4.2 Müzik aletlerinin sert çantalarda taşınılması tavsiye edilir.

14.5 Değerli eşyalar ve elektronik ekipman:

14.5.1 Nakit, mücevher, değerli metaller, anahtarlar, gözlükler (güneş gözlükleri ve/veya okuma gözlükleri), elektronik cihazlar (laptoplar, iPad’ler, tabletler, MP3 çalarlar, cep telefonları, kameralar, taşınabilir güç kaynağı, lityum bataryalar veya lityum akümülatörler), e-sigaralar, üretici veya bayi tarafından geri çağrılan elektronik tüketici eşyaları (laptoplar, cep telefonları, vb. başta olmak üzere), kontakt lensler, protezler, ilaçlar, önemli belgeler (diploma belgeleri, diğer sertifikalar, kimlik belgeleri, pasaportlar, sürücü ehliyetleri, değerli kağıtlar), vb. ve kırılacak eşyalar normal bagajda değil, el bagajında taşınmalıdır ve yolcuların gerekli özeni göstermesine tabidir.

14.5.2 Buna rağmen bagajda taşınan değerli eşyalar için sorumluluk alınmamaktadır. Bundan kasıtlı veya ağır ihmal sonucu durumlar etkilenmemektedir.

14.6 Bebek arabaları:

14.6.1 Bebek arabaları özel bagaj kapsamında taşınmaktadır (her yolcu maksimum 1 bebek arabası). Bebek arabası katlanabilir olmak zorundadır. Katlanamayan bebek arabaları taşınmamaktadır. Kayıt en erken olarak seyahatten 48 saat önce gerçekleşmelidir.

14.6.2 Bebek arabaları ücretsiz olarak taşınmaktadır.

14.7 Bisikletler & E-scooter:

14.7.1 Bisikletler

14.7.1.1 Bisikletler belirli hatlarda taşınabilir. Bisiklet standart büyüklükte olmalı, üzerinde asılı yapı olmamalı ve ağırlığı 20 kg'ı aşmamalıdır. Elektrikli bisikletler, pedalı elektrikli bisikletler, iki kişilik bisikletler ve üç tekerlekli bisikletler taşınamaz.

14.7.1.2 Bisikletleri ile seyahat etmek isteyen tüm yolcularımıza ön satışlarımızda bisiklet yeri olan seyahatlerimize rezervasyon yapmalarını öneriyoruz.

14.7.1.3 Bisiklet taşıması sadece otobüsün üst kapasitesi olan 5 bisiklet kapsamında gerçekleşmektedir. Genel olarak bir bisiklet taşıma yükümlülüğü bulunmamaktadır.

14.7.1.4 Bisiklet taşımak, ek bir bisiklet ücretine tabidir. Müsaitlik durumu ve bisiklet ücreti güzergaha, biletin alındığına saate ve satın alma yöntemine göre değişiklik göstermektedir. Taşıma bisiklet taşıyıcılarında yapılır. Özel durumlarda, taşıma yalnızca bagaj bölümünde (örneğin, katlanan bisiklet) uygun çantaların içinde mümkündür. Bisiklet çantasının toplam boyutları 240 cm’yi (yükseklik + genişlik + derinlik) ve ağırlığı 20 kg’yi aşmamalıdır. Bu durumda müşteri hizmetleri bilgilendirilmelidir (Madde 14.3.5).

14.7.2 E-scooter

14.7.2.1 E-Scooter ve benzeri araçlar uzun mesafe otobüslerde taşınamazlar.

14.8 Otobüste unutulan veya bir şekilde geride bırakılan cisimleri kapsayan bir sigorta bulunmamaktadır. Yolcu otobüste bir şey unuttuğunda Flix web siteleri üzerinden Unutulan Eşya Formu’nu doldurur.

14.9 Tehlikeli maddeler ve özellikle

  • patlayıcı, kolay parlayıcı, radyoaktif, kötü kokan veya aşındırıcı,
  • paketlenmemiş veya korunmamış yolcuları yaralayabilecek eşyalar taşınılmamaktadır.

Bunlar arasında aşağıdaki örnekler yer alır: Silahlar, mühimmat ve havai fişekler.

15 Hayvanların taşınması

15.1 Uzun yol otobüslerinde genellikle köpekler ve diğer hayvanlar taşınılmamaktadır.

15.2 Engelli refakatçısı veya görme engellilere eşlik eden köpekler için 12.2.3 ve 12.2.4 belirtilen kurallar geçerlidir.

16 Gecikme ve iptalde yolcunun hakları

16.1 Sefer gecikmeleri veya iptalleri hakkında Flix şirketleri veya personel ile işletilen otogarlarda otogar işletmesi en hızlı şekilde bilgilendirir, ancak en geç planlanan kalış saatinden 30 dk sonra mevcut durumu bilgilendirir ve bunun üzerine bilgi mevcut olduğunda öngörülen kalkış saatini açıklar. Flix şirketleri tüm yolcularını -özellikle personel bulunmayan duraklardan seyahati başlayacak olanlara- iptal veya gecikme bilgilerini elektronik yolda sunmaktadır. Bu bilgilendirmeleri elde edebilmek için iletişim bilgilerinin paylaşılmış olması gerekiyor (örn. cep telefon numarası).

16.2 Seferin iptal edilmesi gerektiği öngörüldüğünde veya en az 120 dk gecikme meydana gelecekse veya fazla bilet satışı mevcut ise yolcuya bu seçenekler sunulmaktadır: (a) yolculuğa en erken imkânda devam edilmesi veya değiştirilmiş bir güzergâh üzerinden taşıma sözleşmesinde belirlenen hedefe taşıma sözleşmesinde belirtilen koşullara yakın bir ortamda ulaştırılması veya (b) ulaştırma ücretinin iadesi ve en yakın zamanda taşıma sözleşmesinde belirtilen seyahat başlangıç noktasına ücretsiz olarak yolculuğunun sağlanması. Ödenen ulaştırma ücretinin tamamının, gerçekleştirilen yolculuk kısmının ve gerçekleştirilecek yolculuk kısmının ücreti, yolcunun asıl seyahat planı anlamını kaybettiyse, iade hakkı oluşur. İade tutarı para olarak ödenir, sadece yolcu farklı bir iade yolunu uygun bulmakta ise ve bu iade talebinin üzerine 14 gün içinde sunuldu ise veya sunulan (a) ve (b) seçeneklerinde sunulan diğer yöntemler geçerli olur.

16.3 Sefer iptalinden kaynaklı bir veya daha fazla gece konaklama gerektiğinde ve üç saatten uzun sürecek seferlerde otogarlardan kalkışlarda 90 dakikadan uzun gecikmelerde, Flix yolcularına otellerde ücretsiz konaklama imkanı ve otogar – otel arasında ulaşım için destek sağlamaktadır. Bu durumlarda, otobüs veya otogarda bulunması halinde veya makul bir şekilde sağlanabiliyor olmasında Flix bekleme zamanına uygun olarak atıştırma, yemek veya meşrubatlar sunmaktadır. Flix konaklamanın toplam ücretini -ulaşım ücreti hariç olarak- her yolcu ve gece için 80 EUR ve en çok iki gece ile sınırlı tutar. Sefer iptalinin veya gecikmenin, otobüsler ile güvenli sefer yapılmasını etkileyen uygunsuz hava koşulları veya ağır doğa afetlerinden kaynaklandığı Flix tarafından kanıtlandığında öngörülen ücretsiz konaklama hakkı doğmaz.

16.4 Araç sefer halinde çalıştırılamaz hale geldiğinde Flix yolcularına seyahati farklı bir araç ile sürdürmeyi veya seyahatin devam edebilmesine kadar makul bir bekleme noktasına ulaşımı sunar.

16.5 Sefer iptalleri veya gecikmelerinden kaynak bundan farklı haklar talep edilemez.

17 Sorumluluk

17.1 Hafif kusur durumunda – hayatın, bedenin veya sağlığın zarar gördüğü durumlar hariç olarak – sadece ana sözleşme yükümlülükleri tutulmadı ise sorumluluk alınır. Kasıt ve ağır ihmal için sorumluluk sınırsız geçerlidir.

17.2 Hafif kusurlu durumlarda dolaylı yoldan zarar sorumluluğu kabul edilmez. Bu hayatın, bedenin veya sağlığın kasıtlı veya taksirli olarak zarar gördüğü durumlarda geçerli değildir.

17.3 Ölüm ve yaralamada durumlarında her bir olay için tazminat miktarı üst sınırı 220.000 EUR olarak belirlenmektedir, ancak Karayolları Trafik Kanunu kapsamında belirlenen tazminat alanları bu uygulamadan kesinlikle etkilenmez.

17.4 Bagaj hasarlarında alınan sorumluluk aşağıdaki şekilde sınırlandırılır veya reddedilir:

17.4.1 Otobüsün kullanımından kaynaklanan bir kaza sonucunda hasar gören bir bagaj için veya otobüsün kullanımından kaynaklanan bir kaza sonucunda kaybedilen bir bagaj için beher kaza ve beher yolcu ve bagaj parçası için üst tazminat bedeli 1.200 EUR olarak sınırlandırılmıştır.

17.4.2 Kasıt ve ağır ihmal bulunan durumlar hariç, otobüsün kullanımından kaynaklanmayan kazalarda kaybolan bagajlar ve karıştırılan veya çalıntıya uğrayan bagajlar için sorumluluk bulunmamaktadır.

17.4.3 Kasıt ve ağır ihmal bulunan durumlar hariç, yolcu tarafından yanlış veya yetersiz paketleme sonucunda oluşan hasarlar veya hasarların yayılmalarında sorumluluk bulunmamaktadır.

17.5 Tekerlekli sandalye veya yürümeye yardımcı aletlerin tazminat bedeli en az yeniden temin etme bedeline eşittir veya kaybedilen veya zarar gören ekipmanın onarım bedeline eşittir. Bu durumlarda en hızlı şekilde kaybedilen veya zarar gören tekerlekli sandalye veya yürümeye yardımcı aletlerin teknik özelliklerine yakın alternatif ürün temin etmeye çalışılır.

17.6 Kasıt ve ağır ihmal bulunan durumlar hariç ve kazalardan kaynaklı bagaj hasarı olmayan ve tekerlekli sandalye veya yürümeye yardımcı aletler olmayan tüm diğer eşya hasarlarında Yolcu Taşıma Kanunu 23. maddesine (PBfG) istinaden 1.000 EUR üst sınır bulunmaktadır.

17.7 Belirtilen sorumluluk sınırlandırmaları veya sorumsuzluklar, suça bağlı olmayan yasal olarak zorunlu olan sorumluluklarda veya münferiden suça bağlı olmayan taahhütlerde geçerli değildir.

18 Tamamlayıcı Genel Taşıma Koşulları

Bu ‘özel taşıma koşullarını’, genel otobüs ile karayollarında ulaştırma ve motorlu araçlarla düzenli seferler işletmeyle ilgili 27/02/1970 tarihli yönerge (Resmî Gazete I. Sayfa 230) ilgili geçerli sureti ile tamamlamaktadır.

19 Yetkili mahkeme

Yurtiçinde genel yetkili mahkemesi bulunmayan kayıtlı ticari kişiler, tüzel ve gerçek kişiler için ve dava tarihinde ikameti veya mutat ikamet yeri belli olmayan, taşıma sözleşmesini akdettikten sonra ikametini yurtdışına taşıyan gerçek kişiler için yetkili mahkeme Münih mahkemeleridir.

20 Münferit hükümlerin geçersiz kalması

Bu genel ticari ve özel taşıma koşullarının bir maddesi kısmen veya tamamen geçersiz kalması veya etkisiz olması durumunda, temel anlamda taşıma sözleşmesinin geçerliliğini etkilememektedir.​

 

II.  Ülkelere özel Ulaştırma şartları

1. Taşıma koşullarına ekler Danimarka

  • 5’e ek: Öğrenciler, çocuklar ve yaşlılar Danimarka içi seyahatlerde standart ücretler üzerinden indirim hakkına sahiptir. İndirimli tarifeden faydalanabilmek için sürücüye seyahat öncesinde geçerli ve resimli bir kimlik sunmanızı lütfen dikkate alın. Çocuklar, öğrenciler ve yaşlılar için biletler sadece kimlik ibrazı üzerine geçerlidir. Sürücüye kimliğinizi sunamadığınızda, indirimli biniş kartı geçersiz olur ve standart tarife üzerinden bilet almanız gerekir.
    Danimarka askerlik yapmaya yükümlü askerler, bunu kanıtlayan bir belge ve kimlik sunmalarında ücretsiz seyahat edebilir. Koltuk rezervasyonu yapılmak zorundadır: service@flixbus.de.
  • 11’e ek: 11.2, 11.3 ve 11.5 maddeleri Danimarka içi bağlantılarda geçersizdir. 16 yaşından küçük reşit olmayanlar bir veli veya ebeveynin tek başına ve gözetimsiz olarak seyahat edebilmesini teyit etmesi ile, Danimarka’da aktarmalı seferler dahil olmak üzere yalnız seyahat edebilir. FlixBus yaşı reşit olmayanların gözetimi için sorumluluk almamaktadır. Danimarka’da çocuklar sürekli olarak, yetişkin bilet ücretine göre indirimli bir tarifeyle seyahat edebilir. Yaşı en az 16 olan bir yolcu beraberinde 12 yaşına ulaşmamış en fazla iki çocuk ücretsiz olarak seyahat edebilir. 12 – 15 yaşları arası bir çocuk beraberinde, 12 yaşına ulaşmamış bir çocuk ücretsiz seyahat edebilir.

2. Taşıma koşullarına ekler Fransa

  • 7.5'e ek: Fransa'ya seyahat eden ve Fransa bölgesi içinde 18 yaşın üzerindeki tüm yolcuların, 9 Ağustos 2021 tarihinden itibaren Sağlık İzni ile ilgili üç sağlık kanıtından birine sahip olmaları gerekecektir: aşılarının tam olduğuna dair sertifika, geçerli bir negatif RT-PCR kanıtı veya antijen testi kanıtı, Covid-19 hastalığından sonra iyileşmeyi kanıtlayan en az 11 gün ve en fazla 6 ay önce yapılmış pozitif bir RT-PCR testinin sonucu.
    Buna ilişkin yeterli kanıtı olmayan yolcuların seyahat etmelerine izin verilmeyebilir. Bu durumda, yolcunun bunun yerine geçecek bir seyahat hakkı olmayacaktır.
    30 Eylül 2021 tarihinden itibaren, bu önlemler 12 yaşın üzerindeki tüm yolcular için geçerli olacaktır.
  • 11’e ek: 11.2, 11.3 ve 11.4 maddeleri Fransa içi bağlantılarda ve Fransa’dan yurtdışına bağlantılarda geçersizdir. 16 yaşından küçük reşit olmayanlara seyahat esnasında velileri eşlik etmelidir. 16 ve 17 yaşlarındaki geçlerin Fransa’dan yurtdışına seyahatlerinde velileri tarafından gençler üzerinde sınır geçişinde gerekli olacak tüm evrakların ve belgelerin bulunması temin edilmelidir (kimlik veya pasaport).
  • 12.2.1’e ek: Kişi şunlara sahipse: - Fransa’da “maluliyet” veya “öncelikli” mobilite kapsayıcılığı kartı - Almanya’da ağır engellilere verilen engellilik kartı veya tıbbi sertifika - İtalya’da, bölge sağlık makamı (ASL) veya Devlet Sosyal Refah Kuruluşu (INPS) tarafından düzenlenmiş sertifika Çek Cumhuriyeti’nde, Çek Cumhuriyeti’nde (PS) düzenlenmiş geçerli bir ZTP/P kartı ve engellilik durumu nedeniyle uçakta bir rezervasyon, bilet veya biniş düzenlenmesi veya sağlanması reddedilirse, bu kişi ihtiyacı olan yardımı sağlayabilen kendi seçtiği bir kişinin ona refakat etmesini talep edebilir. Refakatçi 18 yaşından büyük olmalıdır; bu kişi ücretsiz taşınır ve mümkünse engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişinin yanında bir koltuk tahsis edilmelidir.
  • 12.2.3’e ek: “Maluliyet” ve “öncelikli” işaretleri bulunan “mobilite kapsayıcılığı” kartı taşıyan kişilere eşlik eden rehber köpekler veya yardımcı köpekler ulaşım aracına kabul edilir. Eğitimi süren rehber ve yardımcı köpekler de aynı haklara sahiptir. Rehber veya yardımcı köpek, rehber veya yardımcı köpek sertifikası ile tanımlanmalıdır. Bu hayvanlar ağızlık takma zorunluluğundan muaftır. Ayrıca, uluslararası hatlardaki yolculuklarda uluslararası seyahat için geçerli köpek pasaportu taşımaları gerekir.
  • 21.2’e ek: Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçip 60 günlük süre içinde tatmin edici bir yanıt alınmazsa, yolcu Turizm ve Seyahat Aracısı ile ücretsiz olarak iletişime geçerek arabuluculuğa başvurma seçeneğine sahip olduğu hakkında bilgilendirilir. Bu işlem ya şu adresten posta yoluyla yapılabilir: MTV – MEDIATION TOURISME VOYAGE Service dépôt des saisines BP 80303 75823 PARIS Cedex 17 ya da talebi aşağıdaki bağlantıdan erişilebilen çevrimiçi platformlar üzerinden elektronik ortamda gönderilebilir: https://www.mtv.travel/saisine-du-mediateur/.

3. Taşıma koşullarına ekler İtalya

  • 11.1'e ek: 0-3 yaş arası çocuklar yalnızca emniyetli çocuk koltuklarında taşınabilir. Bu koltukları getirmek çocuğa eşlik eden yetişkinin sorumluluğundadır ve otobüsteki iki noktalı emniyet kemerleri ile emniyet alınmalıdır. FlixBus, çocuklara eşlik eden yetişkinlerin getirdiği çocuk koltuklarının elverişliliğinden ve yasal koşullara uygunluğundan sorumlu değildir.

    En az 3 yaşındaki çocuklar, yalnıza bu sistemler onaylanmışsa ve boyları için uygunsa, emniyet sistemleri kullanılarak taşınabilir (İtalya Trafik Yasaları [Codice della Strada] Madde 172.6).

    Otobüste onaylı emniyet sistemleri yoksa, çocuklar eğer boyları uygunsa standart emniyet kemeri takılarak taşınmalıdır. Bu hüküm yalnızca 36 kg'dan hafif çocuklar için geçerlidir.

    Bu hükümlere uymamaları halinde sorumluluk, çocuklara eşlik etmekten sorumlu yetişkinlere aittir. En fazla 36 kilo ağırlığında ve 1,50 metre boyundaki yolcular, ön sıraya oturmadıkları ve yanlarında en az 16 yaşında bir yolcu bulunması koşuluyla çocuk güvenlik sistemleri kullanmadan seyahat edebilirler.

    Uluslararası bağlantılı yolculuklarda, 0-14 yaş arasındaki çocuklar (henüz 14 yaşında olmayanlar) yalnızca bir yetişkin (ebeveyn, yasal vasi veya kanuni sorumluluk yaşındaki bir kişi) eşliğinde seyahat edebilirler. 14 yaşından küçük çocuklar, ebeveynleri veya yasal vasileri dışında bir yetişkin ile uluslararası bağlantılı seyahat edecekse, ebeveyn veya vasi aşağıdaki bağlantıdaki muvafakatname örneğini indirip imzalayarak yetkili polis merkezinde (Questura) açıkça izin vermelidir.

    Seyahat izninin geçerliliği, çocuğun ikamet ettiği yerin dışındaki tek bir destinasyon için tek seyahat ile sınırlıdır (tek yön ve/veya gidiş-dönüş olarak hazırlanır).

    14 ila 15 yaşındaki çocuklar (14 yaşına basmış ancak henüz 15 olmayanlar) bir yetişkininin eşlik etmediği uluslararası bağlantılarla seyahat edecekse, ebeveynlerinin veya yasal vasilerinin aşağıdaki bağlantıdaki formu doldurup yazılı izin vermesi ve bu iznin bilete eklenmesi gereklidir.

    Yurt içi bağlantılı yolculuklarda, 0-10 yaş arasındaki çocuklar (henüz 10 yaşında olmayanlar) yalnızca bir yetişkin (ebeveyn, yasal vasi veya kanuni sorumluluk yaşındaki bir kişi) eşliğinde seyahat edebilirler. 10 yaşından küçük çocuklar, ebeveynleri veya yasal vasileri dışında bir yetişkinin eşlik ettiği yurt içi bağlantılar ile seyahat edecekse, ebeveynlerinin veya yasal vasilerinin aşağıdaki bağlantıdaki formu doldurup yazılı izin vermesi ve bu iznin bilete eklenmesi gereklidir.

    10 ila 15 yaşındaki çocuklar (10 yaşından büyük ancak henüz 15 olmayanlar) bir yetişkininin eşlik etmediği yurt içi bağlantılarla seyahat edecekse, ebeveynlerinin veya yasal vasilerinin aşağıdaki bağlantıdaki formu doldurup yazılı izin vermesi ve bu iznin bilete eklenmesi gereklidir.

    Flix ve FlixCompanies reşit olmayan yolcuları denetlemekten sorumlu değildir.

  • 12'ye ek: Fiziksel engeli (duyu veya hareket ile ilgili, kalıcı veya geçici), zihinsel engeli veya yetersizliği ya da diğer herhangi bir engeli veya yaşı nedeniyle ulaşımda hareket kabiliyeti kısıtlı olan ve bu nedenle tüm yolculara sağlanan hizmetin kendi özel ihtiyaçlarına uyarlanmasını ve dikkat edilmesini gerektiren bir kişi (“Engelli veya Hareket Kabiliyeti Sınırlı Kişi” veya “Engelli Kişi”).
  • 12.2.1'e ek:Eşlik eden kişi, yolcunun yanında sürekli bir kişi bulunması gerektiğini kanıtlayabilmesi halinde ücretsiz seyahat etme hakkına sahiptir. Kanıt olarak, seyahat başladığı andan itibaren sürekli yardım gerektiğini belirten uygun bir belge sunulmalıdır: İtalya'da yerel sağlık makamı (ASL) veya Ulusal Sosyal Sigorta Kurumu (INPS) tarafından düzenlenen sağlık sertifikası (Sertifikato).
  • 12.2.3'e ek Engelli kişiler için hizmet köpekleri ve görme engelliler için rehber köpekler, ciddi engellilik durumunu kanıtlayan geçerli bir belge veya eşdeğer bir sertifika sunulması halinde ücretsiz olarak taşınır (bkz. 12.2.1). Bu hayvanlara, şoför veya diğer yolcular tarafından talep edilmesi halinde ağızlık takılması zorunludur.

4. Taşıma koşullarına ekler Polonya

  • 2.2’ye ek: Bu hüküm, FlixBus Polska sp. z o.o tarafından işletilen bağlantılar için yolculuk sırasında otobüsün otobüs durağında durduğu yerde, yolcunun taşıma sözleşmesini değiştirme veya taşıma sözleşmesini geri çekme hakkını kapsamaz. Seyahat sırasında taşıma sözleşmesinin geri çekilmesi sürücüyü önceden bilgilendirmeyi gerektirir. Yolculuk sırasındaki taşıma sözleşmesinde değişiklik yapılması, sürücüyü önceden bilgilendirmeyi ve yeni bir bilet almayı gerektirir.
  • 3.1’e ek: FlixBus Polska sp. z o.o. bağlantıları için satın alınan biletler, Polonya vergi kanunu kapsamında fatura olarak geçerlidir.
  • 3.2.1’e ek: Seçilen otobüslerde FlixBus Polska sp. z o.o. tarafından işletilen bağlantılar için bilet alımı mümkündür.
  • 3.5.4’e ek: Polonya içi seyahatlerde, Polonya kanunlarına göre kamuya açık trafikte veya diğer alanlarda indirimli seyahate hak kazanan kişilere, indirimler tanınmaktadır. Bu indirim yasal olarak belirlenen indirim esas alınarak ve ilgili hattın geçerli sefer tarifesi dikkate alarak hesaplanmaktadır. Yolcu otobüse binmeden indirim hak edişini kanıtlayan bir belge sunmakla yükümlüdür. Yasal olarak elde edilebilen ayrıcalıklar veya hak kazanışların geçerli teyit evraklarını https://tr.flixbus.com/kurumsal/fiyatlari/indirimleri bulabilirsiniz.
  • 5’e ek: FlixBus Polska sp. z o.o. tarafından işletilen hizmetler için, 5. maddede belirtilen hükümler, ücretsiz veya indirimli ücret hakkını onaylayan geçerli bir belgenin tanınmaması durumunda da uygulanır.
  • 5.3’e ek: FlixBus Polska sp. z o.o. tarafından işletilen hizmetler için, artan ücret uygun ücretin ve ek ücretin toplamı olacaktır: 150 PLN - Denetim sırasında toplanan veya 200 PLN - Ödeme talebinde bulunulduğunda.
  • 5.4’e ek: FlixBus Polska sp. z o.o. tarafından işletilen hizmetler için, 15 PLN’lik taşıma ücretinin ödenmesinden sonra ve yolcunun taşıma tarihinden sonra en geç 7 gün içinde ilgili yolculuğun ücretsiz veya indirimli bir ücret üzerinden rezerve edildiğine veya bu tür bir ücret hakkına sahip olduğuna dair belgeleri sağlayabilmesi şartıyla artan ücret ve ek ücret iade edilir ve ödeme talebi iptal edilir. İlgili belgeler https://tr.flixbus.com/kurumsal/iletisim adresindeki iletişim formu aracılığıyla veya adrese taahhütlü mektupla gönderilmelidir: FlixBus Polska sp. z o.o. Fabryczna 5A, 00-446 Varşova, Polonya.
  • 9.3’e ek: Polonya’da, otobüste alkol tüketimine izin verilmemektedir.
  • 9.5’e ek: FlixBus Polska sp. z.o.o. tarafından gerçekleştirilen bağlantılarda, 9.5 maddesi, yolcunun gerçekten meydana gelen zarar tutarında ödeme yapması şeklinde uygulanır.
  • 12’ye ek: Polonya’da ve FlixBus Polska sp. z o.o. tarafından işletilen hizmetlerde, Paragraf 12.2.3 ve 12.2.4, ilgili yasalarla tanımlanan şekilde rehber köpekleri olan engellilikleri bulunan kişiler için geçerlidir. Aşağıdaki hükümler geçerlidir:
  • 12.2.3’e ek Engellilikleri bulunan bir kişinin rehber köpeği, bir koşum takımı giydirilmiş olması ve engellilikleri bulunan kişinin rehber köpeğinin durumunu teyit eden bir sertifikaya ve gerekli veteriner aşılarının sertifikasına sahip olması koşuluyla ek ücret alınmaksızın taşınır. Bu hayvanların ağızlık takması gerekmez.
  • 12.2.4’e ek: Hüküm geçerli değildir.
  • 17’ye ek: Polonya için 17. madde kullanım dışıdır, geçerli olan (17.8.1 – 17.8.9 arası) aşağıdaki sorumluluk şartlarıdır, bu şartlar Polonya sivil kanunu ve Polonya ulaştırma kanununa uygundur:
  • 17.8.1’e ek: Taşıma sözleşmesinden kaynaklanan şikayetler Flix web siteleri üzerinden yazılı olarak FlixBus’a yönlendirilmeli veya yazılı olarak aşağıdaki adrese iletilmelidir: FlixBus Polska sp. z o.o. Fabryczna 5A, 00-466 Warszawa, Polonya. Şikayetler, şikâyet konusu olayların meydana geldiği günden itibaren bir yıl içinde yönlendirilebilir.
  • 17.8.2’ye ek: Şikâyette özellikle şikayeti ileten kişinin bilgileri, durumların anlatımı ve bundan meydana gelen isnadı, yaşanan zararı ve talep edilen tazminatı ve şikayetçinin imzasını içermelidir. Şikayetlerde biletlerin orijinalleri veya fotokopileri ve taşıma sözleşmesinin tamamlanmasında gerekli olan diğer evraklar sunulmalıdır, bunlara ücretsiz veya indirimli ulaştırılmaya hak kazandıran belgeler dahildir.
  • 17.8.3’e ek: Bagaj zararları konusunda, zararın ve oluşum koşullarının ayrıntılı olarak belirtilmesi gerekmektedir.
  • 17.8.4’e ek: Şikâyet yazısında yukarıdaki ayrıntılar bulunmuyorsa, bu ayrıntılar sonradan sunulmalıdır. Bu durumlarda taşıyıcı müştekiyi eksik olan bilgi veya evrakları şikayet üzerine 14 gün içinde ulaştırmaya davet eder. Müştekinin bu müddet içinde dönüş sağlamaması, şikayetin işleme alınmaması anlamına gelir.
  • 17.8.5’e ek: Taşıyıcı, şikayeti aldığı tarihten itibaren 30 gün içinde işleme alır.
  • 17.8.6’e ek: Daha fazla koşullar ve ayrıntılı bir şikayet sürecini Polonya ulaştırma kanununda ve uygulama koşullarında bulabilirsiniz.
  • 18 ve 19’a ek: Bu hükümler, FlixBus Polska sp. z o.o. tarafından işletilen bağlantılar için geçerli değildir.

5. Taşıma koşullarına ekler Cumhuriyeti

  • 3.3.3’e ek: Tadil edilmiş hali ile 89/2012 Coll. sayılı Medeni Kanunun 1840. Bölümünün hükümlerine göre, müşterinin sözleşmeden on dört gün içinde cayma hakkına sahip olduğu mesafeli sözleşme olarak yapılan sözleşmeler kapsamındaki yükümlülüklerle ilgili özel hükümler yolcu taşımacılığı sözleşmelerine uygulanmaz.
  • 11.2'den 11.4'e kadar olan maddelere ilişkin: 11.2'den 11.4'e kadar olan paragraflarda yaş kısıtlaması yerine, altı yaşın altındaki çocuklar ancak on yaşından büyük bir kişi refakatinde taşınabilirler.
  • 11.5’e ek:  Altı yaşına kadar olan yolcular ücretsiz olarak taşınır; bu, aynı yolcunun refakat ettiği ikinci veya diğer bir çocuk için veya refakat eden yolcunun talebi üzerine çocuğa ayrı bir koltuk sağlandıysa geçerli değildir. 6 ila 18 yaş arası çocuklar, indirimli fiyatlarla seyahat ederler.
  • 12’ye ek: Çek Cumhuriyeti'nde, engelli veya kısıtlı hareket kabiliyeti olan kişiler, Çek Cumhuriyeti'nde geçerli bir ZTP veya ZTP/P kartı sunabildikleri takdirde indirimli tarifelerle seyahat ederler.
  • 12.2.1’e ek: Rehber, sürekli rehberlik ihtiyacının kanıtları sunulduğunda ücretsiz olarak taşınır. Kanıtın gösterilmesi, bir yolculuğa başlandığında, kalıcı bir rehberliğe duyulan ihtiyacı gösteren uygun bir belgenin sağlanması olarak tanımlanır; Çek Cumhuriyeti'nde bu, Çek Cumhuriyeti'nde verilen geçerli bir ZTP/P kartıdır.
  • 12.2.4’e ek: Belirtilen madde uygulanmamaktadır.
  • 16.2.’ye ek: Aktarmalı tek yönlü bileti olan yolcunun yolculuğu, kalkış istasyonunda, 60 dakika veya daha fazla geciktirildiğinde yolcu yolculuktan vazgeçmeye karar verirse, yolculuk ücretinin tamamı için iade alma hakkına sahiptir.
  • 17.1. maddeden 17.3, 17.6, 17.7'ye kadar olan maddelere ilişkin: Yasal sorumluluk hükümleri uygulanacaktır.
  • 17.4.2’ye ek: Dahil edilen hüküm yerine, şu koşullar geçerli olacaktır: Yolcu bagaj bölümünde taşınan bagajın kaybı halinde bu kayba yönelik kanıtlanmış hasar için maksimum 3.000 CZK'ye kadar iade hakkına sahip olacaktır.
  • 18’e ek: Bu Genel Taşıma Koşullarına ek olarak, Ulaştırma ve Haberleşme Bakanlığının.175/2000 Coll. sayılı Kararının Toplu Tren ve Karayolu Yolcu Taşımacılığı için Taşıma Kuralları veya diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanacaktır.
  • 19’a ek:   FlixBus CZ s.r.o. ve yolcu arasında potansiyel herhangi bir dava  Çek Cumhuriyeti'nde mahkeme önüne getirilecektir. 

6. Taşıma koşullarına ekler İsveç

  • 16.2’ye ek: 
    • Toplam mesafesi 150 km’den kısa hatlardaki seyahatlerde gecikmeler. (ör. hat 690 Arlanda - Stockholm C)
      • Toplam mesafesi 150 km’den kısa hatlarda seyahatlerde 20 dakikadan fazla gecikme halinde diğer hükümler uygulanır.
      • Yolcular yolculuğu diğer ulaşım vasıtaları ile gerçekleştirebilir veya geciken otobüsle yolculuğa devam edebilir; her iki durumda da yolcular maddi tazminat almaya hak kazanır. Tazminat, sizin kat ettiğiniz mesafeye değil kullandığınız otobüs hattının toplam mesafesine bağlıdır.
    • Diğer ulaşım şekilleri için tazminat.
      • Eğer yolcuların varacakları noktaya 20 dakikadan fazla bir süre gecikeceklerine işaret eden makul göstergeler mevcut ise, yolcular öncelikli olarak yolculuğu diğer ulaşım şekilleri ile gerçekleştirme hakkına ve sonrasında kullandıkları alternatif ulaşım şekli için tazminat alma hakkına sahip olacaktır. Alternatif ulaşım şekli, örneğin, toplu taşıma aracı, taksi veya yolcuların şahsi araçları olabilir. Taksi yolculukları için geri ödeme talepleri, eğer söz konusu yolculuk rezerve edilen veya planlanan istasyonlardan ve bu istasyonlara yapılmış ise değerlendirmeye tabi olacaktır.
      • Alternatif ulaşım masrafları şartlara göre makul olmalı ve Sosyal Sigortalar Kanununda tanımlanan taban ücret tutarının 1/40’ını aşmamalıdır (2010:110), (2020 yılı için 1182.50 SEK ). Makul masrafların ne olduğuna dair önceden belirlenmiş limitler yoktur, her durum için ayrı olarak değerlendirilecektir.
      • Yolcular bir otobüs bileti satın alamamış olsalar bile gecikme nedeniyle diğer ulaşım vasıtaları için tazminat almaya da hak kazanabilir. Otobüs 20 dakikadan fazla gecikmiş olmalıdır ve yolcular geciken bu otobüs yolculuğu ile seyahat etmeyi özellikle planlamış olmalıdır. Yolcuların bazı hazırlıklar yapmış olduklarına dair kanıt olmalıdır, örneğin, geciken otobüsle seyahat etmek için otobüs durağında/otobüs istasyonunda olmak gibi. 
    • Bilet ücretlerinin iadesi
      • Yolcular yolculuklarına geciken otobüs ile devam etmeyi seçerlerse bir ücret iadesine hak kazanırlar.
        • Seyahat 20 dakikadan fazla gecikirse bilet ücretinin yüzde 50’si oranında para iadesi hakkına sahip olurlar.
        • Seyahat 40 dakikadan fazla gecikirse bilet ücretinin yüzde 75’i oranında para iadesi hakkında sahip olurlar.
        • Seyahat 60 dakikadan fazla gecikirse bilet ücretinin yüzde 100’ü oranında para iadesi hakkında sahip olurlar.
      • Alternatif ulaşım için para iadesi talep eden yolcular gecikme olayından sonra iki ay içinde talepte bulunmalıdır.

7. Taşıma koşullarına ekler Birleşik Krallık

  • 11.3'e ek: Yalnızca Birleşik Krallık içinde kalan yolculuklar için geçerlidir.
  • 11.4'e ek: Birleşik Krallık dışına seyahat eden hizmetlerde, çocuğun yalnız başına seyahat edebilmesi için en az 16 yaşında olması gerekir.

8. Taşıma koşullarına ekler İspanya

  • 19'a ek: Flix SE, sağladığı hizmetlerle ilgili anlaşmazlıkların çözümü için Ulaşım Tahkim Kurullarının yetkinliğini açıkça reddeder ve hariç tutar. Yolcular talepleri Ulaşım Tahkim Kurullarına gönderirlerse, alternatif anlaşmazlık çözüm seçenekleri hakkında bilgilendirileceklerdir.

9. Taşıma koşullarına ekler Yunanistan

  • 9’a ek: Aşağıdaki yolcu yükümlülükleri geçerlidir:
    • Yolcuların gürültü yapmasına (ör. hoparlörde radyo dinlemesine) izin verilmez.
    • Çıkartma yapıştırmak, basılı materyal paylaşmak, ürün satmak/satın almak, herhangi bir biçimde propaganda yapmak, müzik aleti çalmak ve dilencilik yapmak yasaktır.
  • 11.2’ye ek: 7 yaşını doldurmamış çocukların ulusal ve uluslararası tarifeli hizmetlerle seyahat edebilmesi için yanında bir yetişkin olması gerekir.
  • 11.3’e ek: 7-14 yaş arası çocukların tek başlarına seyahat edebilmeleri için rezervasyon sırasında ebeveynleri veya yasal vasileri tarafından çocuğun seyahate refakatsiz ve gözetimsiz olarak çıkabileceğinin yazılı olarak teyit edilmesi gerekir. Flix, FlixCompanies ve bağlı kuruluşları, reşit olmayan bireyleri gözetim altında tutma konusunda hiçbir sorumluluk kabul etmez. Yalnız seyahat eden çocuklar gece yolculuklarına ve ulusal sınırlar dışına çıkamazlar. Ayrıca, yalnız seyahat eden çocukların aktarmalı seyahatlere katılmasına da izin verilmez.
  • 11.4’e ek: Yunanistan ile AB üye ülkeleri arası yapılan seyahatlerde 6 yaşını doldurmuş çocuklar tek başlarına yolculuk edebilirler. Refakatçiyle birlikte seyahat eden çocuklar bebek arabasıyla taşınıyorsa bu araba refakatçi tarafından bagaj kompartımanına bırakılmalıdır.
  • 16.1’e ek: Yunanistan ile diğer üye ülkeler arasında seyahat eden yolcuların yanlarında küçük hayvanlarını getirmelerine izin verilebilir. Bu izin, sürücünün veya diğer yetkili personelin kararına bağlı olup aracın doluluk durumuna (kapasitesine) bakılarak ve yolcuların güvenliği dikkate alınarak verilir (hizmet köpekleri istisnadır). Sorumluluk yolcuya aittir ve şu koşullara uyulması gerekir:
    • Hayvan, en fazla 70 cm x 40 cm x 50 cm boyutlarında, kapalı ve güvenli bir taşıma kafesine yerleştirilmelidir.
    • Sahibi veya bakıcısı hayvana refakat etmelidir.
    • Sahibi veya bakıcısı, hayvanın sağlık kartını (pasaportunu) yanında bulundurmalıdır.
    • Sahibi veya bakıcısı, hayvanı her zaman yakınında tutmalı ve diğer yolcuların yaralanmamasını ya da rahatsız olmamasını sağlamak için özen göstermelidir.
    • Diğer yolcuların ulaşım güvenliğini riske atmamak adına hayvanlar, aracın koridorları, giriş/çıkış noktaları ve bilet kontrol noktası dışındaki boş alanlara konulmalıdır.
    • Düzenli olarak ve belirli zamanlarda gerçekleştirilen şehirler arası ve topluluk içi seferlerde hayvanlar (kolide taşınanlar dahil), mutlaka aracın yolcu bölümünde taşınmalı ve kesinlikle bagaj kompartımanına bırakılmamalıdır.
    • Özellikle hizmet köpeklerinin (görme engelli kişilere eşlik eden özel eğitimli rehber köpekler ve hareket engeli olan kişilere eşlik eden hareket destek köpekleri) ve hizmet köpeği eğitimi almakta olan köpeklerin taşınması konusunda şu koşullara uyulması gerekir:
    • Tasmalı köpeklerin boyutundan bağımsız olarak kafes ve ağızlık kullanılmamalıdır.
    • Hizmet köpeğinin sahibi veya eğitmeni; hayvanın eğitim yeterliliğini (eğitilmiş veya eğitilmekte ise), sağlık durumunu ve sahibi ya da eğitmeni tarafından kullanımının onaylandığını kanıtlamak için kanunen belirlenmiş gerekli belgeleri yanında bulundurmalı ve bilet kontrol görevlisi veya bu amaçla görevlendirilmiş diğer personel tarafından istendiğinde göstermelidir.
    • AB ülkelerinin veya diğer ülkelerin vatandaşı olup kısa bir süreliğine Yunanistan’da kalan hizmet köpeği sahipleri veya eğitmenlerinin, vatandaşı oldukları ülkenin resmi kurum veya kuruluşlarından aldıkları gerekli belgeler İngilizce diline çevrilmelidir. Bu kişiler Yunanistan’da uzun süre kalacaksa (ör. iş için veya oturma izni olduğu için) yukarıda belirtilen belgeler, yurt dışındaki Yunan yetkililer (Büyükelçilik vb.) tarafından, ilgili mevzuat uyarınca, resmi olarak Yunancaya çevrilmelidir.
    • Hizmet köpeğinin sahibi veya eğitmeni, aracın temizliğine dikkat etmeli ve diğer yolcuların geçişini ya da hareketini kısıtlamamaya özen göstermelidir.

Herhangi bir zarar söz konusu olduğunda, Medeni Kanundaki “hayvanın birine zarar vermesi durumunda hayvan sahibinin sorumlulukları” ile ilgili genel hükümler geçerlidir (Madde 924 CV).

  • 14’e ek: Taşıyıcı ve çalışanları, aracın biniş ve iniş zamanları da dahil olmak üzere tüm seyahat süresi boyunca yaşanabilecek kazalara karşı yolcuların sigortasını yapmakla yükümlüdür.