Bu web sitesine erişirken zorluklar yaşıyorsan, lütfen +49 (0)30 300 137 300 ara ya da FlixBus Google Assistant Uygulaması.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Genel Taşıma Koşulları

Durum: 02/09/2020

1 Bu Hüküm ve Şartların Uygulanması

Taşıma hükümleri ve şartları, Kamil Koç’un uzun mesafeli otobüs ağında taşınan yolcular için geçerlidir. Araçlar, yolcuların taşınması için kullanılacaktır.

2 Taşıma Hakkı

2.1 Bir taşıma sözleşmesi imzalanması halinde, taşıma hakkı doğar.

2.2 Rezervasyon teyidi (bakınız madde 3.1), yolcuya bilet üzerinde belirtilen başlangıç ve varış noktası arasında yolculuk yapma hakkı sağlar. Yasal düzenlemeler nedeniyle saatinden geç binilmesi veya belirlenen saatten önce araca binilmesine izin verilmez.

3 Biletler, Taşıma Ücretleri

3.1 Belirtilen taşıma ücretleri, taşıma hizmetine karşılık olarak ödenmelidir. Bu nedenle, biletler Kamil Koç tarafından tanzim edilir. Rezervasyon teyidi ya basılı kopya olarak ya da elektronik formatta (PDF dosyası) sağlanır ve geçerli bir resmi fotoğraflı kimlik belgesi bilet yerine geçecektir. Her kişi ve her yolculuk için bir bilet oluşturulur. Aktarmalı bağlantılar tek bir yolculuk olarak kabul edilir. Yolcunun adı ve soyadı, kimlik numarası, HES kodu, e-posta adresi (çevrimiçi satış) veya telefon numarası (çevrimdışı satış) ve geçerli ise, doğum tarihi bilgileri rezervasyon sırasında sağlanmalıdır. Yolcunun adı, taşıma hizmeti sağlanıp sağlanmayacağını belirlemek üzere mevcut rezervasyon durumuna bağlı olarak bilet satış listesi ile karşılaştırılır. Bu, tercihen biletin taranması ile gerçekleştirilir.

3.2 Yolcu, bileti hareket tarihinden önce satın almalıdır. Araçtaki yolcu kompartımanına erişime yalnızca geçerli bir rezervasyon teyidi olması halinde izin verilir.

3.2.1 Yolculuk rezervasyonları çevrimiçi olarak web portalları üzerinden, Kamil Koç akıllı telefon uygulamaları aracılığıyla, ortak acentelerde ve diğer iş ortakları aracılığıyla yapılabilir.

3.2.2 Rezervasyon teyidi (satın alma bilgileri) kaydedilir ve web portalı aracılığıyla geri alınabilir ve aynı zamanda yolcuya e-posta ile gönderilebilir. Bu hüküm ve şartların bir kopyası kaydedilecek ve Kamil Koç tarafından satış tarihinden itibaren 5 yıl boyunca elektronik olarak saklanacaktır. Bu şekilde, yolcu Kamil Koç’tan satın alınan bilet üzerinde belirtilen kişisel verilerini muhafaza etmek ve saklamak üzere Kamil Koç’a onay verdiğini önceden beyan eder.

3.2.3 Geçerli bir bileti olan her yolcunun bir koltuk hakkı vardır.

3.3 Çevrimiçi Bilet Satın Alma:

3.3.1 “Satın Al”/“Öde” butonuna tıklamak suretiyle, sepetteki ürünler için bağlayıcı bir siparişte bulunulur. Her kişi ve her yolculuk için bir bilet oluşturulur. Aktarmalı bağlantılar (ara bağlantılar) tek bir yolculuk olarak kabul edilir. Siparişe yönelik makbuzun teyidi derhal sipariş verilmesinin ardından otomatik e-posta teyidi aracılığıyla tanzim edilecektir. Kamil Koç siparişi kabul teyidi ile kabul edene kadar taşıma sözleşmesi yapılmış sayılmaz. Bu kabul teyidi, otomatik bir e-posta teyidi ile veya ayrıca daha sonraki bir aşamada tanzim edilebilir.

3.3.2 Mevcut teknolojiler, internet üzerinden veri iletişiminin hatasız ve/veya kalıcı olarak erişilebilir bir şekilde yapılacağının garanti edilemeyeceği anlamına gelir. Bilgisayar programlarını (yazılım) ve veri işleme sistemlerini (donanım) tamamen kusursuz bir şekilde geliştirmek ve işletmek ve İnternet ortamı ile bağlantılı olarak oluşabilecek tüm öngörülemeyen faktörleri dışlamak mümkün değildir. Sonuç olarak, Kamil Koç web sitesi ve teknik sistemlerinin sürekli, kesintisiz olarak mevcudiyetine yönelik herhangi bir garanti vermez. Özellikle internetin teknik özellikleri nedeniyle, çevrimiçi rezervasyon opsiyonlarının sürekli olarak mevcudiyeti garanti edilemez. Teknik sorunlar nedeniyle, sistem ancak daha sonraki bir zamanda yeniden kullanılabilir hale gelirse (örneğin, önceden satış dönemi) herhangi bir tasarruf veya indirimli fiyat hakkı doğmayacaktır.

3.3.3 Mesafeli sözleşmelerde iptal haklarına ilişkin yasal hükümlerin, mesafeli satış yoluyla çevrimiçi olarak akdedilen taşıma sözleşmeleri söz konusu olduğunda ve operatörün sözleşmenin imzalanması suretiyle hizmeti belirli bir zamanda veya öngörülen bir süre içinde gerçekleştirmeyi taahhüt ettiği durumlarda geçerli olmayacağı unutulmamalıdır. Bu, çevrimiçi postayla sipariş işleminden farklıdır. Ancak iptale ilişkin koşullar yukarıda belirtilen hususlardan etkilenmeyecektir.

3.4 Personel tarafından işletilen satış ofisleri:

Kamil Koç şirketinin satış acenteleri, bilet satış ofisleri ve müşteri hizmetleri departmanı bir rezervasyon veya iptali için servis ücreti alabilir.

3.5 Taşıma ücretleri:

3.5.1 Herhangi bir rezervasyon şekliyle bağlantılı olarak tüm fiyat dilimlerini veya fiyat kotalarını rezerve etme hakkı olmayacaktır. Özellikle indirimli fiyatlar ve promosyon fiyatları yalnızca kısmen çevrimiçi olarak rezerve edilebilir.

3.5.2 Ücret, sadece kişilerin taşınmasını, diğer hizmetleri kapsamaktadır; manzaralı koltuk rezervasyonu veya tekli koltukların rezervasyonu gibi hizmetler ayrı bir ücrete tabi olacaktır.

3.5.3 İndirimli ücretler özel rezervasyon koşullarına tabidir. Münferit güzergahlara ilişkin ücret koşullarının yayınlanması bu açıdan nihai olacaktır.

4 Geçersiz biletler

Yolcunun, biletin geçerliliğini kontrol etmek amacıyla, rastgele bilet kontrolleri sırasında Kamil Koç çalışanları tarafından talep edilmesi durumunda hem bileti hem de geçerli bir fotoğraflı kimlik belgesini göstermesi gerekmektedir.

5 Tarifeler

5.1 Onaylanmış ve ilan edilmiş seyahat süreleri, tarihleri, güzergahları ve ücretlerinde, özellikle ruhsatlandırma kurumunun kararlarının uygulanmasına yönelik olarak, haklı gerekçelerle yapılan değişiklikler saklıdır.

5.2 Sözleşmenin imzalanmasından sonra yürürlüğe giren ve taşıyıcının sorumlu olmadığı tarife değişiklikleri (örneğin, doğal afetlerin veya kalıcı inşaat şantiyelerinin uzun dönemli etkileri), asıl olarak kararlaştırılan hareket ve varış saatleri ile karşılaştırıldığında yalnızca önemsiz farklılıklara neden olduğu sürece, yolculara tazminat talep etme hakkı vermez. Önemli tarife değişiklikleri, yolculara taşıma sözleşmesinden herhangi bir ücret ödemeden çekilme hakkı verir. Bunu yapabilmek için, yolcuların müşteri hizmetleri telefon hattını aramaları ya da iletişim formunu doldurmaları gerekir. Yolcular bu durumlarda seyahate başlamamış olmalıdır. Yolcuların diğer hakları bu değişikliklerden etkilenmez.

6 Yolculuk Başlangıcı

6.1 Yolcuların kalkış noktasına yolculuk başlamadan 15 dakika önce gelmeleri tavsiye edilir.

6.2 Aksi takdirde, yolcuların planlanan kalkış saatinde ve rezerve edilen güzergah için belirlenen yerde mevcut olmaması durumunda, taşıma talepleri ve rezerve edilen yolculuk, aracın hareketinden sonra bir sonraki ara durak için başka bir yolcuya devredilebilir.

6.3 Seyahatte yaşanan bir gecikme konusunda yolcular SMS mesajı, e-posta ya da diğer yazılı formatta bilgilendirilirse, yolcuların gelmemesi durumunda taşıma talebi yalnızca SMS veya e-postada belirtilen gecikmeli seyahat saatinden itibaren geçersiz olacaktır.

6.4 Yolcunun adı, taşıma hizmeti sağlanıp sağlanmayacağını belirlemek üzere mevcut rezervasyon durumuna bağlı olarak görevli/sürücü veya otobüs durağı personelinin elinde bulunan bilet satış listesi ile karşılaştırılır. Bu, tercihen biletin taranması ile gerçekleştirilir. Özel durumlarda, yolcu yazılı veya elektronik formattaki (PDF dosyası şeklinde) rezervasyon teyidini ve aynı zamanda geçerli, resmi kurumlar tarafından verilmiş fotoğraflı kimlik belgesini (kimlik kartı, pasaport veya geçerli bir vizeyi de içeren benzeri belge, eğer gerekli ise) sunmak suretiyle talep edilmesi halinde kimlik bilgilerini sürücüye/görevliye ve hizmet personeline kanıtlamak zorundadır.

6.5 Koronavirüs (COVID-19) enfeksiyonuna karşı alınan tedbirler: Yolcular, Koronavirüs (COVID-19) enfeksiyonuna karşı alınan tedbirlere uymak zorundadırlar. Söz konusu tedbirlere uymayan ve/veya HES kodunu sağlamayan yolcuların seyahat etmesi engellenebilir. Bu durumda alternatif ulaşım hakkı sağlanmayacaktır.

7 Aktarmalar

7.1 Genel bir kural olarak, yayınlanan planlanmış hizmetler direkt bağlantılardır. Bazı durumlarda, bir aktarma gerekli olabilir.

7.2 Eğer bir aktarma planlanmış ise, Kamil Koç yolcunun rezervasyon yaptığı varış noktasına kadar taşınmasını garanti eder. İstisnai durumlarda servis otobüsü geciken aktarma otobüsünü bekleyemiyor ise, Kamil Koç bunun yerine gereken ulaşımı sağlar. Bazı durumlarda, bu diğer şirketler tarafından yürütülen otobüs seferlerini, arabaları veya demiryolu ile taşımayı içerebilir. Belirli bir taşıma türüne yönelik talepler kabul edilmeyecektir.

7.3 Yukarıda tanımlanan uygulama yalnızca Kamil Koç ile yapılan yolcu rezervasyonlarının direkt bağlantı içerdiği durumlarda geçerlidir. Eğer yolcular münferit güzergahlar için rezervasyon yapar ve bunları aktarma içeren bir yolculuk oluşturmak üzere birleştirirlerse, söz konusu aktarmaları kaçırma riskini üstlenirler. Bu durumlarda alternatif ulaşım veya otelde konaklama talepleri geçerli olmayacaktır. Ancak, Kamil Koç alternatif bağlantılar konusunda yolcuları bilgilendirmek için tüm makul çabayı gösterecektir.

7.4 Kamil Koç tarafından gerçekleştirilmeyen ulaşım hizmetlerine aktarmalar garanti edilemez. Kamil Koç, alternatif ulaşım hizmetleri nedeniyle ortaya çıkabilecek olan arızalar ve sorunlar nedeniyle sorumlu olmayacaktır.

8 Servis otobüsü ulaşımı

8.1 Uzun mesafeli bilete ek olarak bazı duraklarda Kamil Koç tarafından bir servis otobüsü hizmeti sağlanabilir. Bu hizmet yalnızca bilette gösterilmesi halinde bağlayıcıdır ve yolcunun, taşıma sözleşmesinde belirtilen varış noktasına ulaştıktan sonra Kamil Koç tarafından sağlanacak olan servis otobüsü hizmetinden istifade etmesi durumunda ücretsizdir; servis otobüsünün gecikmesi veya başka herhangi bir sorundan dolayı Kamil Koç sorumlu tutulamaz. Yolcu, kendisini kalkış noktasına taşıyamayacak olan servis otobüsünü kullanılmasından kaynaklanan riski üstlenmektedir.

9 Genel Yolcu Yükümlülükleri

9.1 Sürücü ve yanındaki personel tarafından sağlanan talimatlara uyulmak zorundadır.

9.2 Sürücü ve merkez personeli, alkollü veya uyuşturucu madde etkisinde olduğu açıkça görülen bireylerin seyahat etmesini engelleme yetkisine sahip olacaktır. Aynı kural başka sebeplerle araçtaki diğer yolcuların güvenliğini tehlikeye atan ya da diğer yolcuların refahını önemli ölçüde bozan yolcular için de geçerlidir. Bu durumlarda alternatif ulaşım talepleri geçerli olmayacaktır.

9.3 Otobüste sigara içmek yasaktır. Bu yasak elektronik sigaralar için de geçerlidir.

9.4 Yolcular, kusurlu bir şekilde davranmaları nedeniyle otobüste veya otobüs içerisinde oluşan hasarlardan sorumlu olacaktır.

9.5 Taşıyıcılar, bir (sözlü) uyarı almalarına rağmen, yolcunun rahatsız edici bir şekilde davranması halinde ve taşıyıcının ve/veya geri kalan yolcuların yolculuğa devam etmelerinin artık makul olmaması durumunda, taşıma sözleşmesini bildirimde bulunmadan iptal edebilirler. Bu durum aynı zamanda yolcunun objektif olarak gerekçelendirilen kurallara (örn. güvenlik kuralları) uymaması halinde de geçerli olacaktır. Böyle bir durumda, taşıyıcı ücreti iade etmeme hakkına sahip olacaktır.

9.6 Tüm yolcular yasal düzenlemeler uyarınca ve otobüste bulunmaları koşuluyla, emniyet kemeri takmak zorundadırlar.

9.7 Molalar sırasında/otobüs durduğunda veya polis kontrollerinde, otobüste bulunan yolcular sürücü ve servis personeli tarafından talep edilmesi halinde otobüsten inmek zorundadırlar. Yolcular bahsi geçen molalar sırasında sürücü ve servis personeli tarafından belirtilen mola süresine uymak zorundadırlar. Bir yolcunun belirtilen mola süresi sona erdikten sonra otobüse dönmemesine rağmen sürücüler seyahate devam etme yetkisine sahip olacak ve belirtilen mola süresi sona erdikten sonra geri gelmeyen yolcudan sorumlu olmayacaktır.

10 Uluslararası Güzergahlarda Seyahat Eden Yolcuların Özel Yükümlülükleri

10.1 Herhangi bir uluslararası sınırı geçmek isteyen her yolcu, belgeler ve kimlikler, vizeler, yabancı para birimleri, gümrük ve sağlıkla ilgili tüm yasa ve yönetmeliklere uymaktan tek başına sorumlu olacaktır. Kamil Koç yukarıda bahsi geçen yasalara ve yönetmeliklere uyulmaması nedeniyle ortaya çıkan sonuçlardan, söz konusu yasa ve yönetmelikler rezervasyon yapıldıktan sonra değişse dahi sorumlu olmayacaktır.

10.2 Herhangi bir uluslararası sınırı geçmek isteyen her yolcu, gerekli seyahat belgelerini almaktan ve hareket ettiği, içerisinden geçtiği veya varmak istediği ülkelerin her birinin yasalarına uymaktan sorumlu olacaktır. (Genel kural: Tüm milliyetlerden vatandaşlar için pasaport).

Varış ülkesinin/transit ülkelerinin giriş ve seyahat kurallarının, ilgili ülkelerin büyükelçilikleri veya konsoloslukları ile iletişime geçerek öğrenilmesi tavsiye edilmektedir. Kamil Koç, yolcunun gerekli evrakları ve kimlik belgelerini almaması halinde doğacak sonuçlardan sorumlu değildir.

10.3 Her yolculuktan önce, uluslararası bir varış noktasına veya uluslararası bir varış noktasından seyahat eden yolcuların, sınırdan geçebilmek için geçerli, en az adı ve soyadı ile bir fotoğraflarını içeren resmi bir belgeyi sürücü ve servis personelinin talebi üzerine kimlik bilgilerini kanıtlamak üzere ibraz etmeleri gerekmektedir (kimlik kartı, pasaport, ve gerekirse vize). Kimlik belgeleri aşağıdakileri içermez: ehliyet, kütüphane kartları, öğrenci kartları, sağlık sigortası kartları ve resmi kurumlar/yetkili kuruluşlar açısından kimlik belgesi sayılmayan benzeri evraklar. Sürücü ve servis personeli bilet üzerinde yer alan bilgilerin, yolcu tarafından sağlanan kimlik belgesinde (kimlik kartı/pasaport) yer alan bilgiler ile aynı olup olmadığını kontrol eder.

10.4 Aşağıdaki durumlarda Kamil Koç yolcunun otobüse binmesini engelleme hakkını saklı tutar:

  • yolcunun adını ve soyadını, ve fotoğrafını içeren herhangi bir evrak veya kimlik belgesini yanında taşımaması durumunda, bakınız 10.3;
  • bir yolcunun sunduğu evrak veya kimlik belgesinde yer alan bilgiler, bilette yer alan bilgiler ile eşleşmiyor ise.
  • Yolcunun HES kodu bulunmuyor ise

10.5 Madde 10.4 uyarınca, Kamil Koç herhangi bir tazminat ödemek veya bilet ücretini tamamen veya kısmen iade etmek zorunda değildir.

10.6 Gümrük işlemlerini hızlandırmak için kaydedilen bavulların kilidi açık kalacaktır.

10.7 Yolcular yalnızca içeriği ve miktarı dolayısıyla gümrük harçlarından muaf olan ürünleri yanlarında taşıyabilirler.

11 Çocuklar ve Reşit Olmayan Bireyler

11.1 0 ila 6 yaş arasındaki küçük çocuklar, yolcunun kucağında taşınabilirler.

11.2 12 yaşın altındaki çocuklar, ayrı bir bilet talep edilmesi halinde bilet fiyatı üzerinden %30 indirim hakkına sahip olacaktır.

11.3 18 yaşın altındaki çocuklar ve reşit olmayan bireyler, yalnızca bir ebeveynin veya yasal vasinin, söz konusu reşit olmayan bireyin refakat edilmeden ve gözetimsiz olarak seyahate başlayabilecek durumda ve konumda olduğunu rezervasyon sırasında yazılı olarak teyit etmesi veya ikamet ettikleri yerin dışında eğitim aldıklarının kanıtlanması (ör. öğrenci kimliği) halinde tek başlarına seyahat edebilirler; Kamil Koç ve iştirakleri reşit olmayan bir çocuğun gözetimi konusunda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

12 Engelli veya hareket kısıtlaması olan yolcular

12.1 Engelli veya hareket kısıtlaması olup olmadığına bakılmaksızın, herkese seyahat etme fırsatı verilecektir. Engelli olan veya hareket kısıtlaması olan bireylere Kamil Koç tarafından yardım sağlanacaktır. En az %40 engellerinin olduğunu uygun belgeler ile kanıtlayabilen engelli yolculara %40 indirim sağlanacaktır.

12.2 Engelli veya hareket kısıtlaması olan bireylerin taşınmasının mümkün kılınması için, yolcunun tarafımızı bilet satışından önce ihtiyaçları hakkında bilgilendirmesi gerekmektedir.

12.3 Otobüs durakları/Otobüs terminalleri

Kamil Koç’un, ziyaret edilen durakların ve otobüs terminallerinin altyapısal durumu üzerinde herhangi bir kontrolü yoktur ve aynı şekilde, engelli bireyler için erişim sağlanması üzerinde de bir kontrolü yoktur. Bu nedenle, Kamil Koç bu hususta herhangi bir garanti veremez. Bu konudan, terminalin ilgili operatörü sorumludur.

12.4 Taşımanın reddi

12.4.1 Otobüs terminalleri ve otobüs durakları da dahil olmak üzere eğer araç tasarımı veya altyapısı, engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı olan bireylerin güvenli ve uygun bir şekilde otobüse binişini, otobüsten inişini veya taşınmasını fiziksel olarak engelliyorsa, Kamil Koç rezervasyonu kabul etmeme, bir bilet düzenlemeyi veya sağlamayı reddetme veya söz konusu yolcunun araca binmesine izin vermeme hakkını saklı tutar. Bu durumda, ilgili kişi(ler) Kamil Koç tarafından sunulan hizmetleri kullanarak diğer tüm kabul edilebilir alternatif taşıma yöntemleri hakkında bilgilendirilecektir.

12.4.2 Araç tasarımı, mevcut koşullar altında taşımanın yalnızca engelli bireylerin veya hareket kısıtlaması olan bireylerin bağımsız olarak ve dışarıdan yardıma ihtiyaç duymadan seyahate başlayabilmeleri durumunda mümkün olduğu anlamına gelir. Yolcular, yukarıdaki kısıtlamaları ortadan kaldırmak için engelli bireylerin veya hareket kısıtlaması olan bireylerin ihtiyaç duyduğu yardımı sağlayabilecek, tercih ettikleri başka bir kişinin kendilerine refakat etmesini talep edebilirler.

12.4.3 Etkilenen tüm yolcular derhal bilgilendirilecek ve yazılı olarak talep etmeleri halinde, ulaşımın reddine yönelik ilgili sebep konusunda talebin ulaşmasının ardından beş iş günü içerisinde bilgilendirileceklerdir.

12.4.4 Engelli veya hareket kısıtlaması olan bir yolcunun taşınmasının kontrol edilmesi ve ardından bir biletin düzenlenmesi durumunda ve bu yolcunun daha sonra taşınmasının reddedilmesi halinde, yolcu aşağıdaki seçeneklere sahiptir: (a) ücretin geri ödenmesini talep etmek ve uygun olduğu üzere, en erken fırsatta taşıma sözleşmesinde belirtilen ilk hareket noktasına ücretsiz dönüş yolculuğu veya (b) yolculuğa, kabul edilebilir bir ikame taşıma hizmeti ile, taşıma sözleşmesinde belirtilen varış noktasına alternatif bir güzergahta devam etmek.

12.5 Tekerlekli sandalyelerin veya yürümeye yardımcı aletlerin taşınması

12.5.1 Engelli veya hareket kabiliyeti sınırlı olan yolcular, bagaj koşullarına uyulması koşuluyla katlanabilir tekerlekli sandalyelerini veya yürümeye yardımcı aletlerini otobüsün bagaj bölmesinde ücretsiz olarak taşıma hakkına sahip olacaklardır. Güvenlik sebepleri dolayısıyla tekerlekli sandalyelerin katlanabilir ve motorsuz olması gerekir.

12.5.2 Yolcu, tekerlekli sandalyenin çalışır durumda olduğunu ve seyahat sırasında kullanımının teknik açıdan güvenli olduğunu taahhüt eder. Tekerlekli sandalye mevcut yasal güvenlik gerekliliklerine uygun olmalıdır. Güvenli seyahatin mümkün olmadığına veya bu konuda şüphelerin olduğuna dair önemli kanıtlar bulunuyorsa, tekerlekli sandalye ile ulaşım reddedilebilir. Taşıyıcı, tekerlekli sandalyenin kusurlu teknik durumundan kaynaklanan hasarlardan sorumlu olmayacaktır.**

13 Koltuk Rezervasyonu

13.1 Koltuk Rezervasyonu

13.1.1 Kamil Koç tarafından gerçekleştirilen bazı seyahatlerde, Kamil Koç web sitesi, bağlı acenteler ve Kamil Koç bilet satış noktaları aracılığıyla rezervasyon yapılması sırasında özel bir koltuk (manzaralı koltuk, tekli koltuk) rezerve edilebilir. Servisin seçilen seyahat için mevcut olması koşuluyla, rezervasyona özel koltuk eklenebilir. Bu hizmet için bir ücret alınır. Koltuk ücreti ilgili yolculuk biletinin satın alındığı tarihte geçerli olan tarifelere uygun olarak hesaplanır. Meblağ seçilen koltuk kategorisine ve ilgisine bağlıdır. Tarifeler yalnızca Türkiye içerisindeki yolculuklar için geçerlidir.

13.1.2 Standart koltuk rezervasyonu, ek ücretler olmadan yapılabilir ve her bir rezervasyon süreci sırasında, her bir bireye bir koltuk tahsis edilir. Yolcu tercih ettiği standart koltuğu seçme opsiyonuna sahiptir. Koltuk seçilmezse, sistem bunları cinsiyete ve müsaitlik durumuna göre otomatik olarak tahsis edecektir. Müşterinin cinsiyeti süreç sırasında gösterilir.

13.2 Özel koltuk rezervasyonlarına yönelik kısıtlamalar

13.2.1 Genel olarak, yalnızca özel koltuk rezervasyonu yapan bireyler rezerve edilen özel koltukta seyahat etme hakkına sahip olacaklardır. Kamil Koç operasyonel veya güvenlik sebepleri dolayısıyla, kalkıştan sonra dahi koltukları yeniden tahsis edebilir. Bu durum, örneğin hamile kadınlar, reşit olmayan bireyler, yalnız seyahat eden çocuklar veya fiziksel engelli bireylerin başka bir koltuğa geçmeleri gerektiğinde ve ilgili koltuklar boş olmadığında ortaya çıkabilir. Yukarıda belirtilen durumlarda, Kamil Koç çalışanları tarafından sağlanan talimatlara uyulmalıdır. Koltuklar ırk, din, ten rengi veya milliyetten bağımsız olarak yeniden tahsis edilebilir.

13.2.2 Eğer bir özel koltuk rezervasyonu değiştirilirse ve rezerve edilen veya daha yüksek fiyatlı kategoride bir koltuk tahsis edilmesi mümkün değilse, yolcu özel koltuk rezervasyon ücretinin geri ödenmesini talep edebilir.

13.2.3 16. madde uyarınca iptallerin ve gecikmelerin olması durumunda, özel koltuk rezervasyon ücreti iade edilecektir.

13.2.4 Eğer yolcu seyahat etmemişse veya koltuk ücretsiz olarak tahsis edilmiş veya alınmış ise, para iadesi yapılmayacaktır.

13.3 İptaller ve Aktarmalar

Bir yolculuk iptal edildiğinde veya yeniden rezervasyon yapıldığında, koltuk ücretsiz olarak tahsis edilmemiş ise, özel koltuk rezervasyon ücreti iade edilebilir. Eğer bir yolculuk iptal edilirse, özel koltuk rezervasyonları aynı rezervasyonda yer alan diğer bireylere devredilebilir.

14 Malların Taşınması

14.1 Bagaj

14.1.1 Bilet ücretine dahil olan bagaj haddi, maksimum 30 kg ağırlık ile sınırlıdır. Lütfen bazı güzergahlarımızın bagaj politikasında istisnalar olabileceğini unutmayın. Eğer gerekli ise, bunlar ilgili rezervasyon süreci sırasında ve tanzim edilen bilet üzerinde belirtilecektir.

14.1.2 Ek bagaj

14.1.2.1 Yolcunun bagajının 30 kg’ı aşması durumunda, ek bir biletin satın alınması gerekir. Lütfen bazı güzergahlarımızın bagaj politikasında istisnalar olabileceğini unutmayın. Eğer gerekli ise, bunlar ilgili rezervasyon süreci sırasında ve tanzim edilen bilet üzerinde belirtilecektir.

14.2 El Bagajı

14.2.1 El bagajı ücretsiz olarak taşınacaktır, ancak bu, yolcu başına maksimum büyüklüğü 120 cm olan ve maksimum ağırlığı 7 kg olan tek bir bagaj ile sınırlıdır.

14.2.2 Yolcuların el bagajlarını yolculara ayrılan kısımda otobüsün güvenli ve gerektiği şekilde seyahat etmesini ve diğer yolcuların rahatsız edilmemesini sağlayacak şekilde yerleştirmeleri gerekmektedir ve yolculuk sırasında dikkat etmeleri gerekmektedir. El bagajları, kural olarak, sağlanan raflara veya yolcuların önündeki koltukların alt kısmına yerleştirilmelidir.

14.2.3 El bagajı ve içerikleri yolculuk süresi boyunca yolcuların gözetiminde kalacaktır ve uygun şekilde izlenmelidir. Üçüncü şahıslar tarafından herhangi bir yetkisiz erişim gözlemlenirse, otobüs şoförü veya görevli bilgilendirilmelidir. Yolcuların, yolculuk bitmeden önce tüm eşyalarının mevcut olduğundan emin olmak için el bagajlarını kontrol etmeleri istenir.

14.3 Değerli eşyalar ve elektronik ekipman

14.3.1 Nakit, mücevher, değerli metaller, anahtarlar, gözlükler (güneş gözlükleri ve/veya okuma gözlükleri), elektronik cihazlar (laptoplar, iPad’ler, tabletler, MP3 çalarlar, cep telefonları, kameralar, taşınabilir güç kaynağı, lityum bataryalar veya lityum akümülatörler), e-sigaralar, üretici veya bayi tarafından geri çağrılan elektronik tüketici eşyaları (laptoplar, cep telefonları, vb. başta olmak üzere), kontakt lensler, protezler, ilaçlar, önemli belgeler (diploma belgeleri, diğer sertifikalar, kimlik belgeleri, pasaportlar, sürücü ehliyetleri, değerli kağıtlar) ve benzeri değerli eşyalar ve kırılacak eşyalar aşağı kısma yerleştirilen bagajda değil, el bagajında taşınmalıdır ve yolcuların gerekli özeni göstermesine tabidir.

14.3.2 Yolcular yine de aşağı yerleştirilen bagajlarına değerli eşyalar koymayı seçerse, hiçbir sorumluluk talebi kabul edilmeyecektir. Kasıt veya ağır ihmal durumları yukarıda belirtilenlerden muaf tutulacaktır.

14.4 Çocuk arabaları

14.4.1 Çocuk arabaları normal bagaj olarak sayılacaktır ve bagaj koşulları uyarınca taşınabilir.

14.5 Bisikletler

14.5.1 Bisikletler taşıyıcının müsaitliğine bağlı olarak taşınabilir, diğer tüm taşıma araçları taşınacak olan bagaj koşullarına uymak zorundadır. (örn. Elektronik mobiletler)

14.6 Otobüste unutulan veya bırakılan eşyalar sigorta kapsamına dahil değildir. Yolcuların otobüste eşya bırakması halinde, Kamil Koç’un web portalları üzerinden kayıp eşya formunu doldurmaları gerekir.

14.7 Seyahat sırasında tehlikeli maddelerin ve eşyaların taşınmasına izin verilmez, özellikle

  • patlayıcı, yanıcı, radyoaktif, kötü kokan veya korozif maddeler,
  • <![if !supportLists]>· <![endif]>yolcuların yaralanmasına neden olabilecek, ambalajlanmamış veya korumasız eşyalar.

Bunlara, örneğin, silahlar, askeri mühimmatlar ve piroteknik mühimmat dahildir.

15 Hayvanların Taşınması

15.1 Köpeklerin ve diğer hayvanların uzun mesafeli otobüslerde taşınmasına izin verilir. Aşılanmış kediler, köpekler (tehlike arz edenler hariç) ve kuşlar (saka kuşları, muhabbet kuşları veya kanaryalar) gibi evcil hayvanlar, 23x30x40 cm’den daha küçük kafeslerde taşınmak suretiyle seyahat edebilirler. Evcil hayvanlar kafeslerinde, kucakta veya koltuğun ön tarafında ya da standart bilet ücreti ödenerek satın alınan yan koltukta seyahat edebilirler. Kamil Koç, yolcuların ve diğer hayvanların güvenliğini tehlikeye atma riski olan evcil hayvanları kabul etmeme hakkına sahiptir. Evcil hayvan, ancak yolcunun evcil hayvanın sağlık raporu ve aşı kağıdı gibi gerekli belgelere sahip olması halinde taşınabilir.

16 Gecikme veya İptal Durumunda Yolcu Hakları

16.1 Herhangi bir iptal veya gecikme meydana gelir ise, Kamil Koç veya otobüs terminali işletmecisi, personel bulunan bir terminalden ayrılan yolcuları en kısa sürede durum hakkında bilgilendirebilir ve tahmini hareket saati belirlendiğinde, bu bilgiyi derhal bildirebilir. Kamil Koç tüm yolculara ve özellikle personeli bulunmayan otobüs terminallerinden hareket eden yolculara iptaller veya gecikmelere ilişkin elektronik bilgileri sağlayabilir. Bu bilgileri alabilmeleri için, yolcuların gereken iletişim bilgilerini sağlamaları gerekir (örn. cep telefonu numarası).

16.2 Çifte rezervasyon yapılması halinde veya iptal durumunda, yolcular aşağıdaki seçeneklere sahiptir: (a) seyahatlerine mümkün olan en kısa sürede, taşıma sözleşmesinde belirtilenlere benzer koşullarda, yine taşıma sözleşmesinde öngörülen varış noktasına giden farklı bir rotada devam etme veya (b) ücretin geri ödenmesini talep etme. Geri ödeme, tazminat talebinin alınmasının ardından 14 gün içerisinde nakit olarak yapılacak veya yolcuların farklı bir iade şekli konusunda uzlaşmaya varmamış olmaları koşuluyla, yukarıda sunulan (a) veya (b) seçeneklerinden birini seçme fırsatı verilecektir.

16.3 Yolculuk sırasında aracın hizmet veremez duruma gelmesi halinde Kamil Koç, yolculara yolculuğa devam edebilecekleri uygun bir bekleme noktasına gitmek üzere yedek bir araç sağlayacak veya taşıma seçeneği sunacaktır.

16.4 İptal veya gecikme nedeniyle ortaya çıkan zarara ilişkin diğer talepler hariç tutulmayacaktır.

16.5. Kamil Koç’un kusuru dışındaki nedenlerle meydana gelebilecek gecikme veya iptallerde, yolcu Kamil Koç aleyhine maddi veya manevi zarar meydana geldiği gerekçesiyle herhangi bir tazminat talebinde bulunmayacağını beyan eder. Bilet ücretinin iadesi hariçtir.

17 Sorumluluk

Bagaja teslim edilen ve kıymeti belirtilmeyen herhangi bir eşyanın kaybolması durumunda, bilet ücretinin üç katından fazla olmamak üzere ödeme yapılacaktır. Kamil Koç otobüste veya servis otobüsünde unutulan, kaybolan veya çalınan eşyalardan sorumlu tutulmayacaktır.

18 Yolcunun Kredi Kartı Kullanımına Yönelik Yükümlülükleri

Yolcu kredi kartı bilgilerini diğer kişiler ile paylaşmamalıdır. Yolcu, söz konusu bilgilerin güvenliğinden tek başına sorumlu olduğu ve bahsi geçen bilgilerin başka bir kişi tarafından kullanılması durumunda Kamil Koç’un sorumlu tutulmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. Kamil Koç, kredi kartı bilgilerinin güvenliği, bu bilgilerin saklanması, kullanılması veya üçüncü şahıslar erişim sağlamaması gibi hususlarda herhangi bir ihmal veya kusurdan doğrudan veya dolaylı olarak sorumlu tutulamaz. Yolcu, kendi ihmali veya kusuru nedeniyle Kamil Koç’un uğrayacağı zararı tazmin etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.

19 Yetkili Mahkeme

Türkiye’de genel bir yargı yeri bulunmayan kayıtlı tacirler, tüzel ve gerçek kişiler ile bir taşıma sözleşmesi akdedildikten sonra yurt dışına taşınan veya yerleşen, ve şikayetin yapıldığı tarihte ikamet ettiği adres veya mutat ikametgahı bilinmeyen gerçek kişilerin yargı yeri Bursa olacaktır.

20 Geçersiz Hükümler

Bu Genel Taşıma Koşulları kapsamındaki münferit hükümler tamamen veya kısmen etkisiz veya geçersiz hale gelirse, bu, prensip olarak, bir bütün olarak taşıma sözleşmesini etkisiz hale getirmeyecektir.